pondelok 30. apríla 2012

Výborné medovníčky


Od vtedy, ako som vyskúšala tieto medovníčky už iné nerobím. Každá máme ten svoj recept a určite ho robíme najradšej práve preto, že je odskúšaný a dobrý a tak je to aj so mnou a s týmto receptom. Medovníčky majú dobrú chuť a nie sú ani tvrdé. Pečiem ich aspoň dva týždne pred Vianocami a odkladám ich do hlinených krčahov, ktoré mám špeciálne len na tento účel. Vrch prekryjem alobalom a mám ich uložené v kuchyni. 

Suroviny: 1 kg hladkej múky, (ako začali robiť múku Babičkina voľba tak používam tú), 400 g práškového cukru, 400 g medu, 4 vajíčka, 150 g Palmarínu, 2 KL sódy bikarbóny, 25 g korenie do medovníčkov, 1 KL škorice.


Postup: Múku preosejem,  zmiešam s cukrom, sódou bikarbónou, škoricou a korením na medovníčky. Prilejem tekutý med, roztopený vlažný tuk a rozšľahané vajíčka. Vypracujem cesto. Ak je veľmi mäkké a zle sa spája prisypem múku. Nie však veľa, lebo by boli medovníčky tvrdé, cesto musí byť mäkšie.  Potom cesto  odložím zabalené do potravinovej fólie do chladu  zrieť. Ja nechávam aj viac ako  týždeň. Neuškodí mu to. 

Potom nechám cesto  2-3 hodiny pri izbovej teplote aby sa dalo s nim pracovať, lebo je tuhé. Premiesim a po častiach rozvaľkám  na hrúbku 3-4 mm. A už len vykrajujem rôzne tvary. Ukladám ich na plech vyložený papierom na pečenie. Ak ich upečené nechcem zdobiť cukrovou polevou, zdobím ich pred upečením mandľou alebo hrozienkami. Pečiem  pri teplote 190 stupňov 9 minút. Po vybratí z rúry potriem rozšľahaným bielkom alebo rozšľahaným vajíčkom.
(Medovníčky sa môžu potrieť vajíčkom aj pred pečením a potom aj po upečení sú pekné lesklé ale stačí len po upečení).

A už len treba vyzdobiť, ale to ja nerobím, nechávam to na Evku 😃


1 komentár:

  1. kiežby som vedela takto nádherne zdobiť, medovníčky sú nádherné, už aby boli zase vianoce :-D

    OdpovedaťOdstrániť