streda 2. mája 2012

Koláč "Prešívaná deka"

Pripravte si šálku s objemom 250 ml a môžete začať. 😊

Suroviny: 2 šálky  polohrubej múky, 1,5 šálky práškového cukru, 1 šálka mlieka, 2 vajíčka, 2 PL kakaa, 1 prášok do pečiva, 1 vanilkový cukor.


Plnka: 500 g tvarohu, 2 vajíčka, 1 vanilkový puding alebo zlatý klas, 1 vanilkový cukor, 1-2 PL práškového cukru, podľa chuti, balíček hrozienok, ak treba plnku zriediť priliať trochu mlieka.


Pre upresnenie uvádzam, že ja som použila šálku 300 ml. Piekla som na plechu 32x38 cm.

Postup: Všetky suroviny na cesto poriadne spolu vymiešam a vylejem na vymastený a polohrubou múkou vysypaný plech.

Suroviny na plnku tiež dobre vymiešam, mlieko dávame podľa potreby aby nebola plnka veľmi riedka ale ani hustá. Na cesto lyžičkou spúšťam tvarohovú plnku tak, aby sa tvorila tzv. prešívaná deka, (ako keby som chcela vytvoriť šachovnicu). Pečiem vo vyhriatej rúre nie veľmi prudko. Keď sa kraje začnú oddeľovať od plechu, dopečiem. Krájam na štvorce. Koláč posypem práškovým cukrom.


1 komentár:

  1. tento koláčik som už robila podľa tvojho receptu, je výborný a vrelo odporúčam! Prajem krásny dník :-)

    OdpovedaťOdstrániť