utorok 22. mája 2012

Slané rožky

Suroviny: 500 g hladkej múky, 300 ml vlažného mlieka, 50 g tuku (hera, palmarín), 20 g droždia, 1 žĺtok, 1 KL kryštálového cukru, 1 KL soli, vajce na potretie, mak, rasca, sezam na posypanie.

Postup: Cesto som pripravovala v pekárničke - program cesto. Samozrejme dá sa pripraviť aj klasickým miesením.


Do pekárničky som dala suroviny tak ako predpisuje návod na pečenie, najskôr sa dávajú tekuté suroviny a potom sypké. Naliala som vlažné mlieko, v ktorom som najskôr rozmiešala žĺtok a priliala som rozpustený vlažný tuk. Potom som prisypala múku, rozmrvila som čerstvé droždie - môže sa použiť aj sušené (asi 3/4 sáčku). Nasypala som cukor a soľ. Kto má rád slanšie, môže dať aj viacej soli, mne sa to zdalo celkom málo na to, že to mali byť slané rožky, určite dám druhykrát viac.
Zapla som pekárničku a čakala kým urobí čo má, vymiesila a cesto nakyslo. Cesto som  vybrala z pekárničky ( cesto bolo mäkké), jemne som ho premiesila a rozdelila na dve časti. Každú som rozvaľkala do kruhu a nakrájala na trojuholníky. Tie som potom stočila do tvaru rožka. .... a uložila na plech vyložený papierom na pečenie. Potrela som vajíčkom, posypala sezamom a rascou (mohla som aj soľou), nechala som chvíľu podkysnúť a dala piecť.


2 komentáre: