piatok 1. júna 2012

Koláč z kyslého mlieka

Suroviny: mierka je 200 ml šálka - 3 poháre polohrubej múky, 3 poháre práškového cukru, 3 poháre kyslého mliea ( môže byť aj cmar, zákvas), 2 PL kakaa, 1 PL nie kopcovitá sódy bikarbóny, 1 dl oleja, hrozienka, sekané orechy.


Postup: Múku zmiešam s cukrom, sódou  a kakaom. Prilejem mlieko a olej. Dobre premiešam, stačí aj ručne vareškou, primiešam hrozienka a orechy. Cesto vylejem na vymastený a múkou vysypaný plech a dám upiecť. 

Pečiem pri teplote 180 stupňov asi 25 minút. 

Upečený koláč po vychladnutí potriem lekvárom a polejem čokoládovou polevou alebo kakaovou polevou. 

Kakaová poleva: Nad parou vymiešam 150g Cery, 150g práškového cukru, 4 PL kaka, 1 a 1/2 Pl Solamylu, 6 PL mlieka, alebo podľa potreby aby bola poleva akurátnej hustoty.



10 komentárov:

  1. pohárove recepty mám najradšej, aj tento koláč vyzerá výborne :-)....Evka, prosím ťa, ako si dostala to vrchné foto, myslím to úvodne čo máš na blogu (tie krásne linecké koláčiky) ...tiež som si chcela dáke dať a neviem na to prísť...

    OdpovedaťOdstrániť
  2. hrnčekové -rýchle a veľmi chutné vydaril sa ti :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. tá poleva sa nedá spraviť,,zrazila sa mi už druhá,ak sa niekomu podarila,,nech to tu napíše

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Nechápem aký je s polevou problém...ja ju robievam často a som spokojná... Robím ju takto: Do misky, ktorá môže ísť nad paru dám Ceru, rozpustím ju a pridám cukor, kakao, solamyl, mlieko, miešam kým sa všetko nespojí a odstavím, netreba to miešať dlho, alebo nebodaj variť, ozaj len kým sa všetko dobre nespojí a vznikne hladká poleva, ak sa predsa len zrazí, pridať ešte trošičku mlieka a vymiešať ale už nie nad parou. Neviem aký iný by bol ešte problém. Ak predsa tak napíš podrobješie kedy sa ti to zrazí.

      Odstrániť
  4. Robím tak isto, len vždy trochu vylepším - vychladnutý popichám vidličkou, popolievam rumom, potom džem, čokoládu a posypem vždy niečím. Mám v mrazničke takú mrvenicu čo dávam na medovník, s tou je to veľmi chutné.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. No pekne si to vylepšuješ :) musím aj ja vyskúšať poliať rumom.. len neviem akú to máš mrvenicu na medovníky, to je z čoho prosím ťa?

      Odstrániť
  5. Evelina moja ,fakt netreba vajicka do cesta?inak ja ti taketo recepty "lenivej zeny" milujem 🤣😉😘 vies,hop-cip-tralala a toť velke divadlo na svete ...

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Za málo peňazí vela muziky by som tento koláčik nazvala :-))). Fakt tam nechýbali tie vajíčka.
    Polevu som dala čokoládovú /roztopila Milka Mikulášov /" postrášila" strúhaným kokosom a domáca maskrtka za chvíľu na svete :-).

    Evelinôcka moja:-)

    Prajem ti úspešný Nový rok nech si zdravá,šťastná a spokojná ...myslím na Teba
    Pa
    Mary



    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Marienka, ďakujem za komentárik, fajn že sa ti koláčik páčil....nech sa ti darí :-)

      Odstrániť