piatok 21. decembra 2012

Medové rezy

Nesmú chýbať na našom  vianočnom stole. Tentokrát som recept upravila tak, že z cesta som urobila len 3 pláty a urobila som väčšie množstvo krému. 
(V recepte  uvádzam pôvodné množstvo a v zátvorke upravené).

Suroviny: 100 g masla, 150 g práškového cukru, 4 PL medu, 2 vajcia,  3 PL mlieka, 500 g hladkej múky, 2 KL sódy bikarbóny.

Plnka: 0,5 l mlieka, (0,75 l)  8 KL kopcovitých hladkej múky, (13 KL) 250 g masla, (350 g) 250 g práškového cukru, (260 g) 1 vanilkový cukor (2).

Postup: Maslo, cukor, med, vajíčka a mlieko zmiešam a šľahám nad parou, kým nie je mäsa horúca. Potom pridám  sódu bikarbónu a šľahám ďalej asi 5 minút do husta. 

(Pridaním sódy masa začne peniť, zbelie a začne hustnúť). Ja šľahám všetko  nad parou vždy ručne nie šľahačom.
Odstavím a horúcu masu  postupne vlievam do múky,  vypracujem  cesto. V recepte je uvedené rozdeliť cesto na 4 časti, ja som rozdelila len na tri, zdalo sa mi že by boli pláty veľmi tenké. Cesto bolo tuhšie a ťažšie sa vaľkalo ale  podarilo sa...:) 
Cesto pečiem na vymastenom a múkou vysypanom opaku plechu pri teplote 170 stupňov 5-6 minút.

Plnka: V troche mlieka rozmiešam múku a zvyšok dám variť s vanilkovým cukrom. Do vriaceho prilejem mlieko s múkou a uvarím bešamel. Odstavím a nechám za občasného premiešania vychladnúť. Po častiach pridám k vymiešanému maslu s práškovým cukrom, dobre vyšľahám.
Pláty plním tak, že spodný natriem slabou vrstvou lekváru a polovicou krému, prikryjem ďalším plátom  ten natriem krémom, vrchný plát trochu pritlačím, netreba zaťažovať. Dám stuhnúť. Potom polejem  kakaovou polevou. Mne ostala čokoládová poleva, tak som kakaovú nerobila. 

Kakaová poleva: 100 g práškového cukru, 100 g masla, 3 KL maizeny, 4 PL mlieka, 2-3 PL kakaa. Všetko spolu rozpustiť nad parou.


9 komentárov:

  1. wow sú krásne a ako pekne nakrájané, šikuľka! :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Určite ho aj ja vyskúšam

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Takovéto řezy máme velice rádi celá rodina....dělám je ze čtyř plátů,aby byly tenčí,ale krému dělám taky trochu víc....řezy jsou jemné a super.... :D
    Marta341

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Evelina moja zlata:-)
    Prezrad mi to tajomstvo, akym sposobom krajas zakusky, na take uhladne rezy.
    Ja pouzivam noz namoceny v horucej vode ale ani zdaleka sa mi nepodari to co tebe...

    OdpovedaťOdstrániť
  5. :) tak krájanie zákuskov to je moja najneobľúbenejšia činnosť...ale keďže mi to nemá kto urobiť musím si sama...rada by som ti poradila nejaké tajomstvo ale nemám žiadne. Tiež namáčam nože v horúcej vode, striedam dva kým jedným krájam, druhý sa močí, utriem nôž a krájam ale len jeden rad lebo nôž rýchlo vychladne a už láme čokoládu a ešte keď aj krém začne mäknúť to už je na nervy...predtým si ešte zvyknem rozmerať podľa pravítka, naznačiť veľkosť akú chcem krájať a idem nato....netráp sa tým ani mne to vždy nevyjde k spokojnosti.

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Kvetinecka moja , dakujem za odpoved .Skusim si to naznacit s tym pravitkom ,aby tie rezy aj oku ladili nie len jazyku;-) :-)
    Uz si u Teba hladam kolaciky ktore na Vianoce upeciem ...
    Merci za to,ze si a som ta nasla ...:-):-):-)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Marienka, som rada, že som aspoň trošku pomohla...čo sa týka vianočného pečiva ak môžem poradiť u nás sú obľúbené hlavne vanilkové rožteky, kakaové rožteky, kokosové strapáčiky, ľadovky, orechové kolieska, linecké pečivo a samozrejme medovníčky :) ja pečiem aj 12 druhov takéhoto pečiva a k tomu ešte krémové zákusky, nesmú chýbať medové rezy a parížske rožky len tento rok som nezohnala orechy tak neviem čo budem bez orechov robiť...vlastne nič, veď nebudem môcť ale chystajú sa na pečenie syn s dcérou tak to bude kopec srandy...:)

      Odstrániť