piatok 7. júna 2013

Jahodové muffiny

Pôvodne som chcela upiecť jahodový koláč. Keď som začala čistiť jahody, čo som v záhrade pozbierala, zostalo mi toľko dobrých, že mi bolo hneď jasné, že z môjho plánu nič nebude...V chladničke som mala  jeden jahodový jogurt, a tak som urobila cesto na muffiny. 


Suroviny: 200 g polohrubej múky, 130 g kryštálového cukru, 1 vanilkový cukor, 1/2 prášku do pečiva, štipka soli, 125 g masla alebo 1 dl oleja (dala som olej), 2 vajíčka, 150 g jahodového jogurtu (použila som Jogobellu), asi 10 stredne veľkých jahôd.

Postup: V miske som zmiešala najskôr všetky sypké suroviny, zvlášť som zmiešala jogur, vajíčka a olej. Potom som tekuté prilievala k sypkým a dobre som všekto vymiešala. Stačí miešať aj vareškou. Jahody som nakrájala na menšie kúsky a vmiešala som do cesta. Cesto bolo dosť husté, tak som priliala trošku mlieka aby sa mi lepšie s nim pracovalo. 
Formičky na muffiny som naplnila do 2/3 a dala som piecť do rúry vyhriatej na 180 stupňov. Piekla som 30 minút. 
Z dávky mi vyšlo 12 muffinov. 
(Záleží na veľkosti formičiek, niektoré sú väčšie iné menšie, ja som dávala do formičiek s obsahom 75 ml).

Muffinky sú vláčne a výbornej jahodovej chuti. Vyskúšajte.



4 komentáre:

  1. tie sú lákavé a krásne, milujem jahody a hneď by som si zo dve muffinky dala :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Do těsta jsem zatím dávala jen obyč jogurt, tak to s tím ovocným musím zkusit:-))

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Evičko, jahodové mám moc ráda a se šlehačkou pak...:)), stojánek je nádhený!!

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Evička vydarili sa Ti, hneď by som sa ponukla :-).

    OdpovedaťOdstrániť