utorok 25. júna 2013

Svieža torta s ovocím

Je to  rýchlovka, pokiaľ niekto nepokladá upečenie korpusu za veľa roboty. Dá sa však nahradiť aj piškótami. Ovocie je možné použiť takmer akékoľvek.

Suroviny: 3 vajíčka, 3 PL vody, 110 g práškového cukru, citrónová kôra, 1 PL oleja, 80 g polohrubej múky, 50 g škrobovej múčky (zemiakový škrob), 1 KL prášku do pečiva.

Krém: 500 g kyslej smotany, 150 g bieleho smotanového jogurtu, 2 vanilínový cukry, 120 g práškového cukru, 250 g šľahačkovej smotany,  4-5 KL práškovej želatiny rozpustenej v 1 dl mlieka - urobiť podľa návodu alebo 1 želatinový stužovač Dr.Oetker - za studena (ten som v recepte použila).

Želatina: 1 číre tortové želé, 1 PL cukru, 250 ml vody (ak chceme želé ovocné, miesto celého množstva vody, treba dať iba 200 ml a 50 ml ovocného sirupu), ovocie podľa chuti (jahody, maliny, černice, čučoriedky, mandarinky).

Postup: 3 bielky som vyšľahala s 3 PL vody. Keď začal sneh hustnúť, prisypala som cukor a šľahala som do tuha. Pri nižších otáčkach som pridávala po jednom žĺtky a citrónovú kôru. 
Zmiešala som múku, zemiakový škrob a prášok do pečiva. Zľahka vareškou som primiešala k vaječnej zmesy. 
Tortovú formu s priemerom 26 cm som vyložila papierom na pečenie a jemne potrela olejom. Rozotrela som cesto a dala som piecť do rúry vyhriatej na 175 stupňov. Piekla som 20 minút.

Korpus som nechala vychladnúť a potom som ho vložila späť do formy.

Krém: kyslú smotanu som zmiešala  s jogurtom, pridala som vanilínový cukor, práškový cukor a podľa návodu pripravený želatinový stužovač. Zľahka som primiešala vyšľahanú šľahačku. 
Krém som vyliala na korpus, uložila som ovocie, jahody a čučoriedky a dala som do chladničky stuhnúť. Potom som pripravila podľa návodu na obale želatinu a poliala som ovocie. 



2 komentáre:

  1. Evička tortička vyzerá fantasticky ♥,hneď by som si dala :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Evka, nádhera...hneď by som si dala :-)...presne takéto máme radi :-)

    OdpovedaťOdstrániť