nedeľa 1. septembra 2013

Slané trojuholníky

Veľmi  dobrý recept na slané kysnuté trojuholníčky mám od svojej priateľky Alenky. Aj keď v jej recepte je použitá plnka len z masla a cesnaku, ja som si to trochu upravila a robím plnky dve. Z uvedenej dávky vyjde okolo 90 kusov menších trojuholníčkov, niektoré kúsky sa skôr podobajú po upečení na slimáčiky :) čo samozrejme nevadí. Ak potrebujem občerstvenie na oslavu a viem, že hosťom nevadí vôňa a chuť cesnaku, veľmi rada vždy siahnem po tomto recepte. 


Suroviny: 1 kg hladkej múky, môže byť aj polohrubá, 100 ml oleja, 1 PL soli, 500-600 ml mlieka, 42 g drožida, 1 vajíčko na potretie a sezam alebo rasca na posypanie
Na plnky:
 I.  120 g Hery, 8 strúčikov pretlačeného  cesnaku (môže byť aj viac, podľa chuti), 80-100 g nastrúhaného syra, 1/2 KL soli.
II. 180 g mäkkej salámy (šunková, dietna), 100 g nastrúhaného  údeného syra, 4 PL kečupu, korenie na pizzu, soľ, cesnak podľa chuti.
Veľmi dobrá je aj plnka podľa pôvodného receptu na celú dávku cesta:  250 g zmäknutej Hery   2 žĺtky, 2 KL soli a 6-8 strúčikov pretlačeného cesnaku. Všetko spolu vymiešať.

Postup: Z droždia a trochy vlažného mlieka si urobím kvások. Pridám k preosiatej múke zmiešanej so soľou.  Prilievam vlažné mlieko a olej. Mlieko podľa potreby kým nevypracujem vláčne cesto. Cesto si rozdelím na 4 bochníky, prikryjem ich  a nechám kysnúť. 
Pripravím si plnky. Na syrovo-cesnakovú zmiešam rozpustenú Heru s cesnakom, soľou a syrom. Salámu pomeliem alebo nasekám najemno, pridám kečup, soľ, cesnak, korenie na pizzu a syr.
Bochníčky vykysnutého cesta po jednom rozvaľkám do väčšieho  obdlžníka a natriem plnkami. Stočím do tenkej rolády, potriem rozšľahaným vajíčkom, posypem sezamom alebo celou rascou   a krájam trojuholníčky. 



Kladiem ich na plech vyložený papierom na pečenie.  Na plechu ich nechám chvíľu podkysnúť a potom pečiem v rúre vyhriatej na 190 stupňov 25 - 30 minút.





5 komentárov:

  1. Hmm, to vypadá na dobrotu, a ty já můžu:-)))
    Ajka

    OdpovedaťOdstrániť
  2. cesnakáče robím pravidelne, cesnaku riadne, fajne, už sme dosť starí, aby nám cesnak vadil, zdravie je prvoradé,ale s tou salámovou plnkou si ma dostala, lebo dávam, ale salámu v celku a ostatné,ako ty, len to už sú kvázy pizzovníky, ale pomlieť ju ma nenapadlo, to je už zas iné , paráda, ponúkla by som sa Evulik hned a zaraz

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Krásne, voňavé hneď by som si dala :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Jéj, Evka, ja robím niečo veľmi podobné a sú fakt výborné http://www.mimibazar.sk/recept.php?id=21820&user=106659

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Vypadají skvěle, brzy vyzkouším.

    OdpovedaťOdstrániť