pondelok 30. septembra 2013

Zebra torta tvarohovo-ovocná

Konečne som  vyskúšala zebra korpus na ktorý som sa už dávno chystala... a bola som s ním veľmi spokojná. Korpus krásne narástol bol vláčny a aj keď v pôvodnom recepte bol len poliaty čokoládou, zdalo sa mi to veľmi jednoduché, tak som rozmýšľala  ako ho ešte vylepšiť. A  myslím si, že sa mi to celkom podarilo...😊



Suroviny: 5 vajíčok, 250 g práškového cukru, 1 vanilínový cukor, 120 ml vody, 150 ml oleja, 310 g hladkej múky, 1 prášok do pečiva, 2 PL kakaa.

Krém: 250 g krémového tvarohu, 1 kyslá smotana (200 g), 1 šľahačková smotana (180-200 ml), 180 g práškového cukru, 1 želatinový stužovač Dr. Oetker za studena, 350 g mrazeného ovocia - použila som zmes lesného ovocia, 3-4 PL kryštálového cukru, 50 ml vody, 2 KL Zlatého klasu.

Postup: Žĺtky som vyšľahala so 150 g  práškového  cukru a vanilínovým cukrom na penu. Postupne som  pridávala  vodu a olej a šľahala som do hustej peny. 
Z bielkov a 100 g práškového cukru som vyšľahala tuhý sneh a striedavo s múkou zmiešanou s práškom do pečiva som zľahka primiešavala k žĺtkovej zmesy. 
Cesto som rozdelila na polovicu a do jednej časti som primiešala kakaa. 
Tortovú formu s priemerom 26 cm som vyložila papierom na pečenie, boky formy som potrela jeme olejom a začala som dávať cesto. Vždy do stredu striedavo 2 PL bledého, 2 PL tmavého cesta... 
Formu som vložila do predhriatej rúry a piekla som pri 180 stupňoch asi 50 minút, treba skúšať. Korpus som po vychladnutí prekrojila na polovicu a pripravila som si krém.

Príprava krému: Zmiešala som tvaroh, kyslú smotanu a cukor. Primiešala som vyšľahanú šľahačkovú smotanu. 
Želatinový stužovač som pripravila podľa návodu na obale a primiešala som do tvarohovej hmoty, dobre som všetko  vymiešala metličkou do hladka.
Mrazené ovocie som chvíľku povarila aj s cukrom a zahustila som Zlatým klasom rozpusteným vo vode. Nechala som vychladnúť.

A už som len plnila. Najskôr tvarohový krém, na to ovocný a zvyšok som dala na vrch. Tortu som dala na pár hodín stuhnúť do chladničky. 

Nech Vám chutí! 😋


9 komentárov:

  1. Jé, takové chutě mi děláš takhle večer:-)))

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Evička krásne sa ti vydarila....bodla by mi ku kávičke :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Jarka ďakujem a keby sa dalo poslať cez monitor určite by som poslala ku kávičke...:)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Si zlatá... :-) ale aj tá žemľovka vyzerá veľmi dobre..mňam :-)

      Odstrániť
  4. Ak by som dávku zmenšila o polovicu, bola by torta veľmi nízka?

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Myslím si, že by až tak nízka nebola ale určite by som ju už neprekrajovala. Záleží však v akej veľkej forme budete piecť, veď ak cesto veľmi vybehne tak sa vždy dá prekrojiť alebo nechať tak, podľa chuti. Pekný deň a nech sa torta vydarí a chutí.

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Mám 12 rokov a rozhodla som sa že urobím mamke na meniny tortu, lebo nič iné mi nenapadalo. A veľmi chutila tak ju urobím na oslavu aj dedkovi a dúfam, že jemu bude chutiť tiež.

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Ahoj, si milá, že si napísala...no vidíš aká si šikulka, ja som začala piecť až keď som mala pätnásť :-) som rada že sa torta podarila a hlavne chutila, mamine blahoželám k meninám a nech potešíš tortou aj babku s dedkom...ahoj

    OdpovedaťOdstrániť