utorok 5. augusta 2014

Ríbezľový koláč

Opäť ďaľší z mojich oľúbených letných koláčov. 
Kyslastá chuť ríbezlí je príjemným letným osviežením. Veľmi rada ich  kombinujem so sladkým snehom, ktorý ich kyslastú chuť zjemní. Mám vyskúšaných už viac receptov s použitím ríbezlí, ale všetko sú to koláče pečené  v okrúhlej forme. Tentokrát som potrebovala väčšie množstvo, preto som upiekla koláč na plech. 


Suroviny: 450 g polohrubej múky, 250 g Hery, 3 PL práškového cukru, 1 prášok do pečiva, 1 vajce, 1 žĺtok, trošku citrónovej šťavy. 

Sneh: 6 bielkov (tu je trochu problém, nakoľko z cesta zostane len 1 bielok, ja som mala v mrazničke zamrazené bielky a bolo ich akurát 5, tak som použila tie), 220-230 g kryštálového cukru, mandľové lupienky, 700 g očistených ríbezlí, kryštálový cukor podľa chuti a kyslosti ríbezlí.

Postup: Z múky, Hery, cukru, prášku do pečiva, vajca, žĺtka a citrónovej šťavy som vypracovala cesto. Zabalila som ho do potravinovej fólie a vložila na 30 minút do chladničky. (Môže byť aj dlhšie). 
Potom som cesto  rozvaľkala na veľkosť plechu, ktorý som vytrela tukom a vysypala hrubou múkou. (Použila som plech 32x38 cm - vnútorný rozmer). 
Na cesto  som rozložila ríbezle, posypala som ich cukrom a dala som piecť.  
Piekla som pri teplote 180 stupňov 35 minút. Znížila som teplotu na 160 stupňov, plech som vybrala a pripravila som si sneh. 

Vyšľahala som bielky so štipkou soli  a cukrom do hustého snehu. Sneh som rozotrela na upečené cesto s ríbezľami, vrch som ešte posypala mandľovými lupienkami (nemusí byť). Piekla som asi 20 minút pri teplote 160 stupňov, potom som zvýšila teplotu na 180 stupňov a dopekala som do bledo hneda a chrumkava.


6 komentárov:

  1. Mala si pravdu,sneh zjemnil kyslost ribezli a vyskusam na buduci rok vsetky tvoje recepty s ribezlami :-)
    Vcera som ribezlove kriceky obrala do poslednej bobulky :-)
    Krasny vikend.
    MERCI za to ,ze si!!!

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Vyskúšaj, určite neoľutuješ, ten s orechami je asi najlepší...ďakujem za tvoje milé komentáriky, vieš ma potešiť a pobaviť...Nech sa ti po celý týždeň darí.

      Odstrániť
  2. Ahoj draha Evelina moja:-).
    Uz peciem znovu tento kolacik napriek tomu,ze pri zbierani ribezli sa mi krivila sanka ake su kyskeeee tie ribeze...myslim na teba papa

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. :))) hlavne že koláčik chutí, ríbezle sú ríbezle a musia byť kyslé ale vyskúšaj aj tie ostatné, určite sa ti budú páčiť...potešila si ma ako vždy, nech sa ti darí. Ahoj

      Odstrániť
  3. Jake tenke cesto... preso len 1 vajce? Niekde sa stala chyba ;).

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Nie je v recepte chyba...je to v podstate linecke cesto a tam stačí jedno vajce :-)

      Odstrániť