utorok 12. augusta 2014

Tvarohový koláč s ovocím

Výborný vlažný koláč s tvarohom a drobným ovocím. Ďaľší recept z veľkého množstva  koláčov s tvarohom a ovocím. 



Suroviny: 300 g hladkej múky špeciál, 160 g masla (alebo Hery), 3 PL mlieka, 2 žĺtky, 100 g práškového cukru, 1 KL prášku do pečiva, štipka soli.

Plnka: 500 g tvarohu, najlepšie jemný aby bol krém hladký, 2 žĺtky, 1 Zlatý klas (nahradiť sa dá aj kukuričným škrobom - 40 g), 1 kelímok kyslej smotany, 1 vanilínový cukor, 160 g práškového cukru (ak treba tak aj viac, podľa toho aký je kyslý tvaroh), sneh zo 4 bielkov, ovocie (jabĺčka, černice, ríbezle).

Postup: Zo surovín som vypracovala cesto, zabalila som ho do fólie a vložila som na hodinu do chladničky.  
Potom som cesto rozvaľkala na veľkosť plechu, (ten som vytrela tukom a vysypala hrubou múkou). Cesto som trochu popichala vidličkou, natrela som plnku a pokládla ovocie. 

Koláč som piekla pri teplote 175 stupňov 45-50 minút. (Treba pozrieť či je upečený spodok koláča).

Na plnku treba vymiešať tvaroh s cukrom, vanilínovým cukrom, práškovým cukrom, Zlatým klasom  a žĺtkami. Zamiešať smotanu a zľahka vyšľahaný sneh. 



1 komentár:

  1. Zrovna jsem vedle na blogu slintala nad koláčem, a teď slintám zas .... ostružiny už zrajou, tak můžu péct:-)))

    OdpovedaťOdstrániť