pondelok 13. apríla 2015

Syrové pagáčiky

A  niečo od syna.... 



Suroviny: 720 g hladkej múky, 2 Smetoly (Palmaríny), 3 žĺtky, 1 pochúťková kyslá smotana, 80 g mäkkého nátierkovéhy syra (použili sme Karičku klasik trojuholníčky 4 ks), 100 g nastrúhaného tvrdého syra, 2 KL soli, vajíčko na potretie, rasca na posypanie.

Postup: Všetky suroviny spolu zmiesiť, vypracovať cesto. Rozvaľkať na hrúbku 0,5 cm a vykrajovať malé pagáčiky. Klásť na plech vyložený papierom na pečenie. Pagáčiky potrieť rozšľahaným vajíčkom a posypať rascou. Piecť pri teplote 185 stupňov 18 minút.  

8 komentárov:

  1. Odpovede
    1. Ajka...bohužiaľ už nie súúúúúúú :) Pekný deň.

      Odstrániť
  2. Ahoj Evka, nedávaš tam žiadny prášok do pečiva ani kvasnice? Vyzerajú výborne, my sme podľa podobného receptu na Veľkú noc piekli, ale dievčence namiesto pagáčikov navykrajovali formičkou praclíky. Mne sa s tým nikdy nechce piplať, našťastie ony už majú na to celkom šikovné prsty :-)
    Maj sa krásne! Vierka.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Vierka veru som sa aj ja čudovala, že v rozpise surovín nie je uvedené nič také, čo by pečivo nakyprilo...nedala som teda nič a výsledok bol dobrý...a ešte musím podotknúť, že pagáčiky boli lepšie na druhý a tretí deň...čerstvé sa dosť rozsýpali ale potom...:) bolo ich dosť veľa takže vydržali dosť dlho...ďakujem za návštevu a želám pekný deň. Ahoj Eva

      Odstrániť
  3. Evka, tento recept je temer rovnaký s mojim ... ja však v rozpise mám aj 2 prášky do pečiva ... ak ich dáš nič nepokazíš a pagáčiky sa nadvihnú ... Sú to naozaj vynikajúce jednohubky ... každému sa páčia a pýtajú recepis ... :) pridávam aj link, nakukni ... http://klaura-dnes.blogspot.sk/2014/07/syrove-slane-kusky.html
    Laura

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Laury, nakukla som k tebe, parádny blog máš... a recept na slané čo máš je fakt podobný, veď receptov na takéto slané pečivo je ozaj neúrekom, neviem či nemám medzi tými mojimi aj tento...máš pravdu, že by som práškami do pečiva nič nepokazila, vyskúšam dať aspoň jeden :) ďakujem za komentárik. Eva

      Odstrániť
  4. Dnes tieto pagáčiky pečiem,,,držte palce

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Dorisa, neozvali ste sa ale dúfam, že pagáčiky sa podarili a chutili...pekný deň

    OdpovedaťOdstrániť