nedeľa 24. apríla 2016

Dobrý orechovo-čokoládový zákusok

Náš víkendový zákusok bol opäť z lineckého cesta. Tentokrát som na  plnku použila mleté vlašské orechy a čokoládu. Vznikla celkom zaujímavá chuť. 



Cesto: 600 g hladkej múky, 2 KL prášku do pečiva, 2 vanilínové cukry, 2 PL práškového cukru, 400 g masla (použila som 200 g Hery a 200 g masla), 2 vajíčka.

Plnka: 4 vajíčka, 200-250 g práškovhé cukru, 160 g mletých orechov, trochu škorice, 50 g nastrúhanej horkej čokolády, lekvár na potretie cesta.

Postup: Zo surovín som vypracovala cesto. Cesto som zabalila do fólie a odložila na hodinu do chladničky. 
Potom som cesto rozdelila na dve časti. 
Jednu časť cesta som rozvaľkala a za pomoci valčeka preniesla do tukom vytretého a múkou vysypaného plechu (32x38 cm). 
Potrela som tenkou vrstvou lekváru. Rozotrela som plnku a prikryla druhou časťou rozvaľkaného cesta. 
Trochu som vrchné cesto popritláčala a nahusto popichala špáratkom, aby mala para kade unikať pri pečení. Piekla som pri teplote 170 stupňov 40 minút.

Plnka: Žĺtky som vymiešala s práškovým cukrom,  primiešala som orechy a trošku škorice. Bolo to dosť husté tak som priliala trošku mlieka. Nastrúhala som čokoládu a nakoniec som primiešala sneh z bielkov. 




8 komentárov:

  1. Evka, vyhrala si sa pekne s kvietkom na koláčiku! Dala by som si taký jeden-dva :-))) U nás sa tak často nepečie. K tebe prídu deti a zje sa. Naše prídu len málokedy a len dvaja to nezjeme. V piatok som nám kúpila po jednom veterníku a máme "vystaráno" :-)
    Pááá

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Danka, pečiem takmer každý víkend, tentokrát sme išli v sobotu na návštevu k bratovi tak som piekla hlavne kvôli tomu. Rada vždy niečo upečené zoberiem lebo viem, že brat má sladké veľmi rád. Ale samozrejme máš pravdu, pre dvoch sa piecť neoplatí a taký dobrý veterník by som tiež neodmietla. Ahoj

      Odstrániť
  2. Moooc zaujímavá plnka v koláčiku Evelina moja :-) tento recept vyskúšam cez víkend ...pa a krásne jarné dni ti prajem :-)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Marienka budem rada ak vyskúšaš a napíšeš ako si bola spokojná. Nám všetkým chutil tak dúfam že aj teba a tvoju rodinu nesklame. Nech sa ti darí. Ahoj

      Odstrániť
  3. Odpovede
    1. Marienočka, ty si moja najlepšia pozorovateľka, vždy zbadáš keď náhovou niečo nie je v recepte v poriadku a za to som ti povďačná. Snažím sa vždy recept písať pozorne ale niekedy asi ruky idú rýchlejšie ako myšlienky :)... samozrejme že v recepte idú do cesta aj vajíčka, už som doplnila. Možno by sa nič nestalo aj keby sa vajíčka nedali aj také cesto som už robila. Ďakujem veľmi pekne za upozornenie...len ma ti prosím kontroluj aj ďalej :) Dúfam, že ak si recept skúšala, nespôsobila som ti nejaké problémy, až dnes som sem nakukla čo je neskôr ako si sa pýtala. Pááááá

      Odstrániť
  4. Evelina moja ja som si prestudovala iné tvoje recepty a do cesta som dala dve vajicka odhadom a inak zožali sme veľký úspech kolacik bol skvely a návšteva si pýtala aj zabaliť domov...máj sa krásne cmuk pa

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Tešííím sa...takže si si pomohla, šikuľka. Nech sa ti darí ahoj

      Odstrániť