streda 7. decembra 2016

Medvedie labky

Začiatok adventu znamená pre mňa aj začiatok vianočného pečenia. Tento rok som začala piecť neskôr. Boli iné povinnosti. Aj napriek tomu sa mi podarilo napiecť už dosť. Dnes pribudli k upečeným vanilkovým a kakaovým rožkom, lineckému pečivu a orechovým kolieskam aj medvedie labky. Receptov je veľa, pekávali ich už naše staré mamy a každá mala ten svoj obľúbený. Je dobre, že sa tradícia medvedích labiek zachovala až do dnes a spája sa s najkrajšími sviatkami a detstvom. 



Suroviny: 350 g polohrubej múky, 260 g Hery, 180 g práškového cukru, 120 g mletých vlašských orechov, 1/2 KL škorice, 2 rozdrvené klinčeky, 2 PL kakaa (nemusí byť), trochu prášku do pečiva, kôra z citróna. 

Postup: Zo surovín som vypracovala cesto, zabalila som ho do potravinovej fólie a dala do chladničky na 2 hodiny odpočinúť. Formičky som dobre vytrela stuhnutým tukom a vysypala múkou. Po kúskoch som cesto vtláčala do formičiek ani nie na tenko ale ani na hrubo. 😊 Piekla som pri 175 stupňoch 20 - 22 minút. Vychladnuté labky som pocukrovala. 



Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára