štvrtok 25. mája 2017

Pečené kuracie krídelká na zemiakoch

A opäť niečo z kuracieho mäska. Tentokrát krídelká ale kľudne  sa môže  podľa receptu pripraviť akékoľvek kuracie mäsko. Použité ingrediencie dávajú mäsku výbornú chuť a pečené zemiačiky k tomu...no u nás si veru vždy  pochutnáme 😋




Suroviny: kuracie krídelká (alebo akékoľvek kuracie mäso), plátky slaniny, cibuľa, olej, soľ.

Na marinádu: horčica, kečup, worcesterská omáčka, sojová omáčka, majoránka, mletá rasca, vegeta, čierne mleté korenie. 

Postup: Na vymastený pekáč som uložila očistené a na osminky nakrájané zemiaky, osolila som ich a posypala rascou. Kúsky kuraťa som nasolila a uložila na zemiaky.

Všetky suroviny na marinádu som zmiešala, dávala som asi po 4 PL horčice, kečupu, 2 KL worcesterskej omáčky, 3 KL sojovej omáčky a ostatné  koreniny podľa chuti. Marinádu som rozdelila na porcie kurčaťa, posypala som cibuľou nakrájanou na mesiačiky (kľudne môže byť cibule viac kto má rád) a obložila som mäso plátkami slaniny. Pekáč som prikryla a piekla do mäkka. Potom som ešte odokryté zapiekla. 

Aj keď je v recepte uvedené piecť mäso spolu so zemiakmi, keď potrebujem toho viac, tak dávam mäso na jeden pekáč a zemiaky na druhý.  Mám teplovzdušnú rúru, takže nie je problém, piecť naraz viacej pekáčikov, alebo plechov. 



Dobrú chuť! 

1 komentár:

  1. Evka, toto aj ja robievam a má to úspech aj u vnuka :-)
    Dávam krídelká aj stehienka a veľa zemiakov, lebo ja mám najradšej tie, majú skvelú chuť po mäsku :-)
    A najviac mi to vyhovuje, že dám do jedného hrnca (máme taký ovál na to) a šup do rúry a mám "vystaráno" :-)
    Pááá

    OdpovedaťOdstrániť