utorok 26. septembra 2017

Jesenný kysnutý koláč

Prečo jesenný? Lebo slivky, ringloty, hrozno a aj jabĺčka mi pripomínajú jeseň. Vtedy väčšinou dozrievajú a mám toto ovocie veľmi rada. Tak ako k letu patria jahody, maliny, ríbezle, tak k jeseni práve toto ovocie a k zime a jari priraďujem pomaranče, mandarinky, banány, ananás....
Zdá sa vám to smiešne? Nevadí, ja to mám takto rozdelené. 😊

Dnes som teda upiekla jesenný koláč do ktorého som použila ringloty a jabĺčka. Upravila som si jeden recept, ktorý rada používam, zmenšila som dávku lebo som chcela upiecť len jeden koláč do okrúhlej formy. Hlavne som ale chcela aby bolo cesta dosť, teda aby bolo  po upečení hrubšie. Vyšlo to, bola som veľmi rada. 



Suroviny: 320 g polohrubej múky, štipka škorice, 1 KL sušeného droždia, 2 PL jemného kryštálového cukru, 30 g rozpusteného masla, 1 PL oleja, 100 ml vlažného mlieka, 1 vajce, ringloty (5),  1 veľké jabĺčko, vanilínový cukor, hrozienka, nasekané vlašské orechy, kúsok masla.

Postup: Múku som preosiala, zamiešala som do nej škoricu, sušené droždie, cukor a štipku soli. Vo vlažnom mlieku som rozšľahala vajíčko a prilievala som k múku. Postupne som pridávala aj vlažné maslo a olej. Vypracovala som cesto. Prikryla som ho a dala kysnúť. Asi po 30 minútach kysnutia som cesto opäť prepracovala a znovu dala kysnúť.

Kým cesto kyslo, ovocie som umyla, ringloty som nakrájala na mesiačiky, jabĺčka som zbavila jadierok a tiež nakrájala na tenšie mesiačiky (aj so šupkou). Hrozienka som umyla.

Vykysnuté cesto som roztlačila do vyolejovanej okrúhlej formy s priemerom 26 cm. Na cesto som ukladala striedavo mesiačik jabĺčka a ringloty. Vrch som posypala vanilínovým cukrom, dala som aj trochu kryštálového cukru, lebo boli ringloty kyslejšie, posypala som škoricou, hrozienkami a orechami. Na vrch som pokládla ešte plátky masla.



Koláč som piekla pri teplote 185 stupňov 20-25 minút.


1 komentár:

  1. Evka, koláčik ti krásne vyšiel, je vyparádený, lahodí aj oku, nielen žalúdku!

    OdpovedaťOdstrániť