utorok, 15. júla 2014

SLNEČNICE 

Každý rok rozžiaria našu záhradu svojimi  veľkými a nádhernými kvetmi. Prvykrát som ich zasadila takmer pred desiatimi rokmi a od vtedy nesmú  v záhrade chýbať. Vyrastú bez môjho pričinenia. Postarajú sa o to vtáčiky, ktoré vyzobávajú semienka a roznášajú ich po okolí. Na jar už len stačí prezrieť záhradu a vschádzajúce rastlinky presadiť na vhodné miesto...




ĽALIE

Obdivujem ich pôvab, štíhle stonky s kvetmi očarujúcich farieb, mimoriadnej rozmanitosti a exotických tvarov.
Ľalia je po celom svete známa predovšetkým ako symbol čistoty. Pre Grékov bola ľalia symbolom materstva a plodnosti.


MUŠKÁTY a ostatné nielen na balkón a terasu
Okrem ťahavých muškátov mám veľmi rada aj obyčajné.Tohto roku som si zbierku rozšírila o nové farby. Mám ich už desať. Nikektoré staršie už nekvitnú tak bohato a budem ich musieť omladiť ale nové -  tohoročné  sú krásne.... 


Páčia sa mi aj malé kvietky bacopy. Bielu pestujem už dlhšie a keď som na jar uvidela v záhradníctve bacopu  s kvietkami ružovými a modrými neodolala som a kúpila som aj tie...
Netýkavka patrí medzi nováčikov medzi mojimi kvietkami. Náhodou som ju zazrela, bola už posledná ale zato krásne zakvitnutá. Až som sa čudovala, že ju nikto nekúpil.  Prišlo mi jej ľúto, a tak som si ju kúpila. Neskôr som k nej prikúpila ešte ďalšiu. Neľutujem a teším sa z obidvoch... 


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára