pondelok 26. novembra 2012

Lahôdkový šalát

Veľmi rada robievam šaláty a nielen  salámové a cestovinové ale aj zeleninové. Prvykrát som tento šalát jedla u mojej sesternici, prekvapila ma jeho sladkastá chuť vďaka ananásu ktorý v ňom bol. Veľmi mi chutil a preto som si  vypýtala  recept. Urobila som ho a rodina bola spokojná tiež, a tak  je od vtedy  u nás doma veľmi obľúbený. Vyskúšajte :)

Suroviny:  425 ml sterilizovanej kukurice,  580 ml  ananásového kompótu - kúsky, 3 nastrúhané jablká, 2 väčšie póry a 1 menší, 200 g šunkovej salámy, 5 natvrdo uvarených vajíčok, 1veľký pohár (420 ml) majolenky,  100-150 g tvrdého syra (podľa chuti obyčajného alebo údeného).

Postup:  Do misky dávam suroviny postupne podľa toho ako sú uvedené v recepte. Najskôr kukuricu bez nálevu, ananás bez šťavy, ak sú veľké kusy tak ho treba nakrájať. Póriky nakrájam na kolieska, salámu na pásiky,  vajíčka nakrájam na kocky.  Zalejem majolenkou a na vrch nastrúham syr. Misku prikryjem a dám do chladničky do druhého dňa. Potom všetko dobre premiešam a šalát je hotový. 

Dobrú chuť!

Poznámka: Neviem z akého dôvodu je to v recepte uvedené takto, že až po niekoľkých hodinách sa všetko premieša... ja už robím šalát tak, že hneď všetko spolu premiešam a nechám postáť pár hodín v chladničke, nevidím žiadny rozdiel v chuti. Suroviny si upravujem podľa počtu stravníkov a chuti. 




1 komentár: