streda 8. augusta 2012

Šišky z relácie Tajomstvo mojej kuchyne

Od vtedy, ako som urobila šišky podľa tohto receptu prvykrát, ubehlo už veľa času. Šišky boli dobré, tak ich robím stále a nevyhľadávam nový recept. 

Suroviny: 500 g hladkej múky, 100 g polohrubej múky, 42 g droždia, 2 celé vajíčka, 2 žĺtky, 3 PL oleja, 3 PL rumu, 2 PL práškového cukru (nie kopcovité), 3 dcl mlieka, kôra a šťava z 1/2 citróna, lekvár.

Postup: Urobila som si kvások z trošky vlažného mlieka, droždia a 1 KL kryštálového cukru. Do kvásku som priliala mlieko, vajíčka, žĺtky a cukor. Šľahala som metličkou, postupne som pridávala citrónovú šťavu, kôru, rum a olej, prisypala som múku. 
Cesto je vláčne nie pevné. Dala som ho vykysnúť a ešte raz som ho premiesila a nechala chvíľu kysnúť. 
Pomúčila som si dosku a cesto som rozvaľkala na hrúbku asi 1,5 cm, hrnčekom som vykrajovala kolieska. Nechala som ich podkysnúť. 
V kastróli som si rozohriala olej a vložila šišky - musia v oleji plávať a nesmú byť natesno lebo by nemali miesto na napúchnutie. Kastról prikryjem a pražím do zlatista nie na prudkom ohni. Potom odokryjem, šišky obrátim a z druhej strany ich pražím už neprikryté. Tieto šišky sú čisté bez náplne. 
(Samozrejme sa dajú robiť aj tak, že sa vykrojí koliesko naplní lekvárom a prikryje sa druhým kolieskom. Kraje pritlačiť a vyformovať buchtičku). My máme radšej keď je lekvár navrchu. Preto na šiškách vytlačím jamku pred tým ako ich vkladám do oleja a až po vypražení plním lekvárom, alebo snehovou penou. 

Pena: bielka čo mi ostali z cesta vyšľahám na hustý sneh spolu s práškovým cukrom a primiešam lekvár podľa chuti. 


11 komentárov:

  1. wow, tak tie sú nádherné a foto tiež! :-)...potešila by som sa, ak by ma táto dobrota čakala ráno na stole :-))

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Evka, chcela som pozrieť aj ten perník, vyzerá úžasne na tej fotke, ale neda sa recept otvoriť...

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ivka, neviem prečo sa ti nedá otvoriť?

      Odstrániť
    2. Evka, keď kliknem na ten recept-Perník, tak mi ho neotvorí, ale vypíše: Ľutujeme, stránka, ktorú ste hľadali v tomto blogu, neexistuje

      Odstrániť
  3. Tento komentár bol odstránený autorom.

    OdpovedaťOdstrániť
  4. upiekla som dneska, su chutne :)))

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. To ma potešilo...ja už robím len podľa tohto receptu lebo som s ním spokojná. Ďakujem za komentárik

      Odstrániť
    2. Super recept. Recepty p. Metalovej sú naj. Pagače robím len podľa jej receptu

      Odstrániť
  5. dnes vyskúšané, super receptík, vôbec nie sú mastné. mňam. Odkladám do obľúbených :) ďakujem.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Je to super že sa šišky vydarili a aj chutili, ja tiež od vtedy ako som tento recept vyskúšala iné už nerobím, som s ním spokojná. Pekný deň.

      Odstrániť