pondelok 11. júna 2012

Torta z bieleho jogurtu

Keď som si kúpila od kamarátky túto formu, dala mi k nej aj recept. Torta nielenže krásne z formy vyšla ale je aj výborná.

Forma z Tupperwaru - má obsah  1,2 l.
Suroviny: 3 malé biele smotanové jogurty, 1 šľahačka v prášku, 125 ml mlieka, 1-2 vanilkové cukry, práškový cukor podľa chuti, 1 dl ovocnej šťavy, 5 KL jemne mletej želatiny Dr.Oetker, ovocie, piškóty okrúhle.


Postup: Ak použijem ovocie kompótové tak do 1 dl  šťavy dám napučať želatinu (nemusia byť kopcovité lyžičky), ak nemám šťavu, urobím si ju z vody a sirupu, tentokrát som použila čerstvé jahody, preto som si musela urobiť šťavu, použila som čučoriedkový sirup, taký máme práve doma a vodu. 
Želatinu  nechám  napučať a podľa návodu na obale  ju nahrejem a miešam  kým sa nerozpustí - nevariť!  

Smotanové jogurty zmiešam s vanilkovým a práškovým cukrom. 

Vyšľahám šľahačku v prášku a vmiešam do jogurtového krému , zľahka primiešam nie veľmi teplú želatinu.   

Do formy dám časť krému, piškóty, krém, ovocie, krém, ovocie, krém a nakoniec piškóty. 

Formu uzatvorím a vložím do chladničky na niekoľko hodín. 
Potom ju prevrátim a otvorím. 

Tento recept som už robila aj v tortovej forme, ale treba zvýšiť dávku lebo by bola torta nízka. Tam začínam piškótami, potom krém, ovocie, krém, ovocie, krém.

Hotová torta sa môže podávať so šľahačkou.




tu je forma ktorú som použila... 






26 komentárov:

  1. wau, to vyzerá nádherne a takéto dobroty, sú chuťovo aj výborné a svieže :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. jéé to je pekné , raz som skúšala jogurtovú tortu ale nezhustla mi mala som ju tušim z nejakej televiznej relácie ,,,vyskúšam tvoju :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Aaach, tato torta vyzera excelentne...Ja mam tiez takuto formu, ale som ju nepouzila:) vzdy mam obavy, ze sa mi torta z nej nevyklopi cela a prilepi sa ...:))))

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. skúste na chvíľu ponoriť formu do horúcej vody a koláčik vám z nej vypadne - túto vlastnosť má práve želatína ....

      Odstrániť
  4. Adrianka netreba sa báť, ja som vo forme robila už veľakrát a vždy pekne "vyskočila"...:)))

    OdpovedaťOdstrániť
  5. dobrý den... robila som tortičku podľa vášho receptu, použila som však ovocný jogurt... a želatínu sypkú...Oetker, ktorá však sa robí na studeno... pridala som však 4 lyžičky ako radíte... žiaľ, torta mi nezatuhla tak, ako je na Vašej fotke. Myslím, že chyba bola len v nedostatočnom množstve želatíny. Čo mi radíte? nemusím sa báť pridať na budúce asi aj raz toľko želatíny?

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Mrzí ma, že sa torta nepodarila ako mala...určite je problém v použitom množstve želatiny. Ja najradšej používam takú, ktorá sa musí za tepla rozpustiť ale myslím si, že aj tá ktorú ste použili by mala dopomôcť k stuhnutiu. Nabudúce skúste zvýšiť množstvo želatiny alebo môže byť chyba aj v použitom jogurte ak ste použili nízkotučné a nie smotanové...Verím, že sa vám to podarí a budem rada ak sa zase ozvete. Ďakujem za kometár. Eva

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Tak toto je pecka! To by som ja nedala, aj keby som sa neviem ako snažila, obdivujem!

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Jarush...vôbec sa nepodceňuj, nie je na tom nič zložité...snáď záleží len na druhu použitej želatiny aby to dobre stuhlo lebo nie každá sa mi zdá dobrá aspoň z mojich skúseností...ďakujem ti za uznanie...:)

    OdpovedaťOdstrániť
  9. hm no veru ani mne sa ta zelatina nevydarila, ked som ju zohrievala a rozpustila sa a chcela som ju troska chladnejsiu vliat do toho jogurtu so slahackou, tak sa mi len zhrudkavela a ostali mi len kusy zelatiny v slahacke...neskusali ste robit ten kolac s klasickou zelatinou zo zlateho klasu? lebo tie shity z obchodu su des, ta platkova zelatina nechce stuhnut a tato sypana je zas ako beton.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. ja pridávam vždy jogurt do želatiny postupným zamiešavaním a vždy to vyšlo

      Odstrániť
  10. Použiť "želatinu" urobenú zo Zlatého klasu som neskúšala a myslím si, že to by bola celkom iná chuť a neviem si predstaviť ako by sa to dohromady zmiešalo. Ja najradšej používam buď jemne mletú želatinu od Dr.Oetkera 20 g sáčok - nie tortovú želatinu, alebo potom je dobrá želatina granulovaná ale tú práve nemám doma takže neviem akej je značky, plátkovú som ešte nikdy nepoužila do ničoho,takže nemám s ňou skúsenosti. Táto jemne mletá želatina sa nechá nabobnať a potom sa zohrieva pokiaľ nie je tekutá - nevarí sa nie je až tak horúca a môže sa takmer ihneď pomaly primiešať k jogurtovej zmesi. Keď chladne, samozrejme hustne a to už nie je dobre.

    OdpovedaťOdstrániť
  11. Moj krém bol príliš riedky po pridaní želatíny..mam strach že neztuhne.. :/

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Verím, že krém stuhol....ako som už písala v komentári vyššie, ja používam najradšej granulovanú želatinu, je v takom žltom obale len ju bohužiaľ teraz nemám, ak ju kúpim, tak určite odfotím a pridám k receptu.

      Odstrániť
  12. ahoj,
    nmne sa nevydarila tak pekne ako tebe. neviem určiť, kde som spravila chybu presne.
    krém sa síce nerozpadol, ale je hrudkovitý, niečo zostalo ma stenách formy, čiže povrch nemám hladký ako ty.
    použila som priamo čučoriedkový smotanový zvolenský jogurt v predpísanom množstve, ostatné suroviny presne podľa teba. želatínu som mala krásne rozpustenú a po pridaní do krému sa hned začala zrážať, skôr než som ju stihla vmiešať do krému. použila som miesto jahôd zmrazené čučoriedky, ktoré som nechala vode rozmraziť a dobre odkvapkať.
    prosím, môžeš mi poradiť? ani krému nebolo na 3 vrstvy, len naa na dve, teda zákusok je nižší ako tvoj.
    dakujem

    OdpovedaťOdstrániť
  13. Ibolya, je mi ľúto, že si nebola s konečným výsledkom spokojná ale verím, že to nebolo až také strašné, nie vždy sa nám všetko vydarí k úplnej spokojnosti. V recepte som uviedla malé jogurty ale určite vieš, že sa vyrábajú 125 g a 150 g, takže treba tie 150 g ale ak sa ti zdalo toho málo, môžeš nabudúce dať aj 4 jogurty ale potom zvýš množstvá aj ostatných surovín. Čo sa týka želatiny, s tou majú problém viacerí a aj mne sa stáva, že niekedy tuhne skôr ako ju vmiešam do krému ale vtedy ju trošku znovu nahrejem. Prilievam ju za stáleho miešania. Neviem ti k tomu viac poradiť. Myslím si, že si použila takú istú formu ako ja keď píšeš že sa ti nevyklopila torta pekne. To ma prekvapilo, ja som zatiaľ nemala s formou problém a ak sa mi náhodou prilepí tak len máličko. Skús ju pred použitím vypláchnuť studenou vodou ale pozor aby ti neostala v nej voda. Budem rada ak som ti aspoň trošku pomohla. Ahoj

    OdpovedaťOdstrániť
  14. milá eva,
    formu som vypláchla studenou vodou pred použitím, použila som 450 ml jogurtu, všetky množstvá som dodržala podľa teba. problém vyklopenia spočíva asi v zhrudkovatení krému a jeho nedostatočnom stuhnutí. to je asi moja chyba, lebo som želatínu nechala úplne vychladnúť, čo som nemala. poradila som sa so skúsenejšími odo mňa a tak sme na to prišli. dnes som aj tam čítala tvoju odpoved a dakujem ti.
    chuťovo je vynikajúca, určite som ju nerobila posledný krát.ved človek sa učí na svojich chybách... napokon práca so želatínou nie je práve ľahká, ale skúsenosťou a praxou sa to poddá :-)
    tvoj recept je skvelý a dakujem ti ako za recept, tak aj za tvoje rady.
    Prajem ti dalšie krásne recepty, na ktoré sa teším už teraz. pekný deň ti želám

    OdpovedaťOdstrániť
  15. Ak mozem poradit, myslim si, ze jogurty by mali mat izbovu teplotu, aby zelatina nezacala tuhnut velmi rychlo a potom zhrudkovatie a zle sa vyklapa.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem za komentár a radu. Pridávať želatinu do krémov je asi pre viacerých nás problematické. Ja som mala veľmi dobré skúsenosti s granulovanou želatinou ale už som ju viac rokov nevidela v obchode majú len jemne mletú a práškovú a ešte plátkovú ale s tou ja osobne skúsenosti nemám vôbec. Teplota suroviny do ktorej sa želatina pridáva je tiež dôležitá tak ako píšete.

      Odstrániť
  16. vubec se mi to nepovedlo !!!!

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Aký bol problém? Čo sa nepodarilo, nezhustla alebo kde bola chyba, rada by som to vedela a ak budem môcť poradím.

      Odstrániť
  17. Myslíte, že by som to mohla robiť aj do bábovkovej formy?

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Robievam ju aj do tortovej formy, vtedy dávam na dno potravinovú fóliu...samozrejme aj množstvo surovín zvýšim. Do bábovkovej formy by sa to možno tiež mohlo dať len či nebude problém pri vyklápaní...

      Odstrániť
  18. http://www.mimibazar.cz/recept.php?id=134498

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Anonymný - som šokovaná z toho ako niekto komplet skopíroval môj recept na tú stránku bez toho, aby uviedol zdroj z ktorého recept pochádza, teda môj blog! Neviem či to mám považobať za upozornenie alebo ma upodozrievaš že som ja recept "ukradla". Tento môj recept sa už objavil na mnohých stránkach ale vždy bol uvedený zdroj z ktorého bol zobraný a to je seriózne a proti tomu nič nemám ale toto na mimibazare.cz je neseriózne. Eva

      Odstrániť
  19. No ja som sa dnes pokušala o túto tortičku,momentálne sa mi chladí v chladničke,uvidím ako sa mi podarí vyklopiť :)
    A na podiv,želatína mi po prvý krát nezhrudkavela :D

    OdpovedaťOdstrániť