utorok 17. apríla 2018

Parádne linecké rezy

Výborné sú a ešte aj pekne vyzerajú... neviem čo viac  by som o týchto rezoch s orechovou chuťou napísala. Asi len to, že recept je  z knižky "Recepty zo života 6", rezy som piekla už veľakrát a trochu som si recept upravila. Podľa veľkosti plechu som zvýšila množstvá surovín.  
Výhodou rezou  je aj to, že  sú bez krémovej plnky a pokiaľ sa nezjedia, tak dlho vydržia mäkké.  



Suroviny: V zátvorkách uvádzam množstvá surovín ako som ich ja upravila. Piekla som na plechu s rozmermi 28x37 cm - vnútorný rozmer plechu).

Cesto I.: 350 g hladkej múky (430g), 200 g masla (250g), 2 žĺtky (3), 100 g práškového cukru (125g), 1 kypriaci prášok do pečiva, 2 PL kyslej smotany.

Zo všetkých surovín som vypracovala vláčne cesto a rozdelila som ho na dve časti. Cesto som zabalila do potravinovej fólie a odložila do chladničky na 30 minút. 

Cesto II.: 50 g masla (100 g), 250 g práškového cukru (200 g), 2 žĺtky, 200 ml mlieka, 220 g mletých orechov, 150 g hrubej múky (dala som polohrubú a 1 KL prášku do pečiva),  4 bielky.

Maslo som vymiešala s cukrom, pridávala som žĺtky, mlieko a orechy. Nakoniec som zamiešala aj múku a sneh vymiešaný zo 4 bielkov. 

Plech som vytrela tukom a vysypala hrubou múkou. Vybrala som cesto z chladničky. Jednu časť som rozvaľkala na veľkosť plechu a na plechu som ho potrela lekvárom. Vyliala som aj orechové cesto a uložila som druhú rozvaľkanú časť cesta. Po vrchu som dobre popichala vidličkou. 
Piekla som pri teplote 175 stupňov asi 40-45 minút. 

Vychladnutý koláč som poliala polevou: 300 g práškového cukru, šťava z 1 citróna a 2-3 PL horúcej vody. Všetko som spolu dobre vymiešala.

Keď poleva stuhne koláč sa môže nakrájať. Ja som ešte dozdobila čokoládovou polevou.  






7 komentárov:

  1. Tak tie sú naozaj parádne! Veď sú nakrájané ako podľa pravítka! A tá čokoláda navrchu je perfektná!
    Evka, ale mne sa páčia aj tie tvoje háčkované dečky pod tácničkami, si šikulka!

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Samá dobrota, děkuji za pár užitečných rceptů ♥ Beru odběr a budu moc ráda i za tvůj :-) Přeji krásný den!

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem, určite ťa navštívim, želám všetko dobré.

      Odstrániť
  3. aj ja ich robievam pravidelne na Vianoce aj na Veľkú noc, sú to moje najobľúbenejšie koláčiky a vždy sa vydaria...

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Dobrý deň, chcem sa opýtať aké mlieko dávať???

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Možno je moja odpoveď už zbytočná, ale ak nie tak mlieko dávam obyčajné kravské polotučné ale určite by ste nič nepokazili aj plnotučným. Pekný deň

      Odstrániť