pondelok 10. júla 2017

Marhuľový koláč s posýpkou

Žiadna dlhá príprava nie je potrebná na tento krehký a chuťou  dobrý ovocný koláčik. Robila som ho s marhuľami ale určite by sa dalo použiť aj iné ovocie.


Suroviny: 250 g hladkej múky, 100 g masla, 80 g kryštálového cukru, štipka soli, 1 vanilínový cukor, 1 vajce, maslo na vymastenie okrúhlej formy priemer 26 cm.

Na obloženie: 400 g marhúľ, 50 g hrozienok, rum, 100 g mandľových lupienkov, 2-3 PL kryštálového cukru, trošku mletej škorice.

Posýpka: 125 g hladkej múky, 75 g masla, 75 g kryštálového cukru, 1 vanilínový cukor, štipka škorice.

Postup: Múku, maslo, cukor, vanilínový cukor, soľ a vajce som  rýchlo spracovala na hladké cesto. Zabalila som ho do fólie a dala  na 30 minút do chladničky. 
Cesto som  rozvaľkala tak, aby po vložení do maslom vytretej formy tvorilo aj kraj.
Hrozienka som zaliala rumom a nechala vyluhovať. 
Marhule som umyla, vykôstkovala a nakrájala na menšie kúsky. 
V miske som potom zmiešala marhule, hrozienka, mandľové lupienky, cukor a škoricu. Zmes som dobre premiešala a natrela na cesto vo forme. 
Suroviny na posýpku som dala do misky a prstami spracovala na drobenku-posýpku. 
Celý vrch koláča som posypala posýpkou a dala som piecť do rúry vyhriatej na 180 stupňov. Koláč som piekla  asi 35-40 minút. 


7 komentárov:

  1. Evka, zdravý letný koláčik!
    Moja maminka robievala také s posýpkou, ale z kysnutého cesta. Veru musím aj ja niečo vymyslieť, normálne si mi urobila chuť :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Tieto klasické koláče sú aj tak zo všetkých najlepšie ... Evka, vyzerá veľmi chutne ... pa L.

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Mňam, koláček vypadá úžasně.

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Drahomila moja;-) myslím teraz pri rannej kavicke a tomto kolaciku na teba,že mooooc fajný recept do týchto horucav si tu dala :-) nech sa ti darí..paaa

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Dievčence, som rada že sa vám koláčik páči...ďakujem.

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Evelina moja včera som ho upiekla z posledných malo marhúľ ale pod marhule som dala jemný tvaroh to bola maskrtka hmmm:-)papa

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Super si koláč vylepšila...veď tak sa vymýšľajú recepty, niečo sa pridá, niečo uberie a recept je na svete :-) ahoj

      Odstrániť