utorok 8. augusta 2017

Cuketová baba

Tento rok mám znova bohatú úrodu cukiet. Našťastie už aj receptov z cukety  je dosť a dá sa pripraviť na rôzne spôsoby. Dnes som na obed pripravila cuketu podľa tohto receptu. 


Suroviny: 1väčšia cuketa,  5 stredne veľkých zemiakov, 4 vajcia, 150-200 g tvrdého nastrúhaného syra, podľa chuti údený alebo neúdený, 200 g nakrájanej šunky, cesnak, cibuľa, soľ, korenie, mletá rasca, majoránka, 2-3 PL strúhanky, ligurček, petržlenová vňať, 100 g slaniny, 3 PL oleja, masť.

Postup: Cuketu  som očistila a nahrubo nastrúhala. Nechala som ju postáť aby pustila šťavu. Zatiaľ som  nadrobno nakrájala šunku, slaninu, cibuľu, cesnak, ligurček a petržlenovú vňaťku.

Asi po hodine som cuketu vyžmýkala a tým som ju zbavila šťavy. K cukete som  nahrubo nastrúhala aj očistené zemiaky, pridala som vajíčka, nastrúhaný syr,  olej, soľ,  trochu mletej rasce, majoránky, korenie a okrem slaniny aj všetky ostatné nakrájané suroviny. 

Plech som dobre vytrela masťou a vysypala strúhankou. Hotovú cuketovú zmes som rozotrela na pripravený plech. Po vrchu som rozložila nakrájanú slaninku. Najskôr som piekla pri teplote 200 stupňov 40 minút a potom som teplotu zvýšila na 220 stupňov a dopekala som do zlatista 15-20 minút. 

Upečenú cuketovú babu som nechala trochu vychladnúť a potom som ju nakrájala. Na tanieri som ju už len dochutila kyslou smotanou. 


2 komentáre:

  1. Akurát v pondelok som robila :-)
    Ale bez syra a šunky. Deti mi vychválili, aj keď syn povedal, že on cuketu nemá rád, v babe bola výborná :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Danka, určite aj bez toho syra a šunky sa to dalo zjesť :) môj syn je tiež proti cuketovým jedlám, jemu som musela urobiť lievance ale my s manželom sme si pochutili.

    OdpovedaťOdstrániť