piatok, 3. augusta 2012

Dobré cesto na koláče

Pod takýmto názvom mám recept už viac ako 30 rokov. Dostala som ho ako mladá, od jednej kolegyne, ktorá vypekávala pre rodinu každý víkend a nikdy nezabudla doniesť zo svojich výborných zákuskov a koláčov  aj nám kolegom. A my sme sa na to samozrejme veľmi tešili.
Cesto sa dá využiť na akýkoľvek plnený koláč, či už použijete plnku tvarohovú, orechovú, makovú alebo jablkovú.

Suroviny: 500 g polohrubej múky, 100 g kryštálového cukru, 250 g Palmarínu alebo Smetolu, 2 žĺtky, 1 prášok do pečiva, 1 vanilkový cukor, asi 1 dl mlieka - alebo podľa potreba aj viac alebo menej.

Plnka tvarohová: 500 g tvarohu, 2 žĺtky, vanilkový cukor, hrozienka, 100-150 g práškového cukru. Všetko vymiešať.

Postup: Zo surovín som vypracovala cesto a odložila som do chladničky na 30 minút odpočinúť. Potom som ho rozdelila na dve časti. Jednu som rozvaľkala a preniesla na plech vymastený a vysypaný múkou. Na cesto som dala plnku. Použila som tvarohovú. Podľa receptu sa mala aj druhá časť cesta rozvaľkať a položiť na plnku, popichať vidličkou a upiecť. Ja som chcela koláč trošku obzvláštniť, tak som druhú časť cesta rozdelila na polovicu, do jednej som pridala kakao a cestá som nastrúhala na plnku. Piekla som pri 175 stupňoch asi 35-40 minút.



2 komentáre:

  1. veľmi pekný koláčik ,,,vyskúšam :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. krásne foto a aj koláčik, tvarohové sú aj u nás obľúbené :-)

    OdpovedaťOdstrániť