pondelok 8. októbra 2012

Rýchle tvarohové šišky

Keď boli deti ešte malé často som ich robila a potom som recept založila a zabudla naň. Po niekoľkých rokoch majú šišky u nás doma premiéru.

Suroviny: 250 g polohrubej múky, 250 g mäkkého tvarohu,1 KL sódy bikarbóny, 2 KL práškového cukru, 2 vajcia, 2 PL rumu a štipka soli.

Postup: Všetky uvedené suroviny som zmiešala. Vypracovala som cesto. (Ak  je veľmi lepkavé, prisypať múku). Nechala som ho chvíľu odpočinúť. (Za ten čas som si urobila tvarohový krém na zdobenie). 
Cesto som potom rozvaľkala na hrúbku 1 cm a vykrajovala som kolieska s priemerom 5 cm. Do každého kolieska som vytlačila jamku a vložila do rozpáleného oleja, najskôr tou stranou kde je jamka a vyprážala som z obidvoch strán.

Vypražené šišky som naplnila do jamky lekvárom a podľa chuti aj tvarohovým krémom.
Ten som pripravila tak, že som vyšľahala (ponorným mixérom) 1 tvaroh, 1 šľahačkovú smotanu, vanilkový cukor a podľa chuti práškový cukor.
Je dobre aby bol tvaroh jemný

Výkrojky cesta ktoré mi ostali som nespracovala znovu, ale som ich tak ako boli nahádzala do oleja a vypražila...to bola dobrotka.






4 komentáre:

  1. Evička , veľmi pekné šišky . Dávno som nerobila , ďakujem za pripomenutie .Vyskúšam s tvarohom :-).

    OdpovedaťOdstrániť
  2. sú vydarené a krásne, mňam :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. veruže vyskúšam i ja,lebo som ich už dávno nerobila ,sú krásne.

    OdpovedaťOdstrániť