streda 5. decembra 2012

Pečený čaj

Predvianočné adventné večery lákajú k príjemným posedeniam pri šálke dobrého horúceho čaju. U nás doma patrí čaj medzi najobľúbenejšie nápoje, či je to už čaj ovocný, zelený, biely alebo bylinkové.  Dnes som vyskúšala novinku,  čaj pečený a bola som veľmi milo prekvapená jeho príjemnou ovocnou chuťou.


Recept je z časopisu.

Suroviny: 1,5 kg ovocia, môže byť mrazené aj čerstvé (jahody, maliny, černice, čučoriedky, ríbezle, marhule, hrušky, jabĺčka...) 1 kg kryštálového cukru, šťava z 1 citróna, 8 klinčekov, 4 kúsky škorice, 3-4 hviezdičky badiánu, 150 ml rumu alebo griotky.
Ja som si upravila množstvá podľa dostupných surovín. 
Použila som 400 g sáčok mrazeného ovocia - jahody, ríbezle, černice, maliny, 350 g mrazené domáce černice, 100 g mrazené domáce červené ríbezle, 3 veľké jabĺčka nakrájané na malé kúsky aj so šupkou, 8-9 PL kryštálového cukru, šťava  z 1/2 citróna, 75 ml rumu, ako koreniny som dala balíček - zmes na varené víno.

Postup: Ovocie som vysypala na hlboký plech, nemusí sa rozmrazovať ale väčšie kúsky som nakrájala na menšie, hlavne jahody, pridala som jabĺčka, posypala som koreninami, priliala som citrónovú šťavu, rum  a zasypala som cukrom. Plech som vložila do rúry a pri teplote 170 stupňov som piekla 45 minút. Počas pečenia som ovocie asi trikrát premiešala. Ihneď po vybratí z rúry som dala do pohárov, zatvorila a dala som sterilizovať pri 80 stupňoch 20 minút - tiež v rúre. 

Použitie: 3-4 KL čaju zaliať horúcou-vriacou vodou a piť. Ovocie sa dá použiť aj do jogurtov, zmrzlinových a pudingových pohárov ale aj na koláč alebo do vareného vína....
Na zdravie!

Takto vyzerá čaj po upečení




11 komentárov:

  1. Už som počula o pečenom čaji, ale ešte som neskúšala ....vďaka za inšpiráciu , určite vyskúšam .Pekný advent Evička :-).

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Opravdu musí bý výborný a ta vůně, též jsem ještě neochutnala, díky za recept...:))

    OdpovedaťOdstrániť
  3. krásne foto a veľmi sa mi páči aj farebná zmena tvojho blogu, cítam sa tu príjemne :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Och pečený čaj zbožňujem a už druhý rok sa zaradil medzi predvianočné pečenie.

    Krásny blog a veľmi inšpiratívne recepty :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Aj nám s dcérou čaj veľmi chutí a aj pekne vonia...som rada, že sa môj blog páči, budem sa tešiť každej Tvojej návšteve.

      Odstrániť
  5. Evelina moja.Ja som ho dnes robila.Cierne,cervene ribezle,maliny,visne,jablcka citron /*kupovane/ klincek, skorica,rum, cukor,vsetko od oka ma to krasnu farbu a neskutocnu vôňu. Uz sa tesim na zimu...papa
    Merci za to ze si...

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Tento komentár bol odstránený autorom.

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Marienka, len nech ti do zimy vydrží... ja som robila na Vianoce z citrusového ovocia a jabĺčok, je fakt, že som ho nesterilizovala a či preto neviem, ale pokazil sa mi, nestihli sme ho celý použiť, veľmi ma to mrzelo. Asi je dobre pridať nakoniec aj nejaký alkohol (rum) aby to vydržalo, ten konzervuje :) Mám naložené v rume a cukre vlaňajšie višne a sú doteraz dobré :) Krásny letný týždeň. Ahoj

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Evelina moja zlatá.
    Hlásim ,že 2 fľaška pečeného čaju padla a je vynikajúci nepokazil sa mi jupiiii:-)))
    Jooooj aj mňa by to moloch mrzelo keby sa mi pokazil

    Ja som už zliala tohtoročné višne naložené v alkohole a troche cukru do sklenených fľašiek.Lebo s kamoškami budeme v zime akože "chudokrvne" tak si za kalištek radi dáme tekutého železa...
    Zatiaľ nam stačia len tie scedené višne,ktoré majú tiež svoje čaro a aj grady...
    Myslím na Teba papa

    OdpovedaťOdstrániť
  9. Ahoj Marienka, tak som veľmi rada že sa ti čaj nepokazil, ja som ho zatiaľ ešte nerobila a asi ani nebudem, mám tiež naložené višne v rume a tak ako ty aj ja sa teším keď si z neho dám :) a višne sú výborné na zdobenie guliek ktoré robím na Vianoce z rôznych okrajkov cesta...tento rok si idem vyrobiť nejaký likérik zo Salka a čokolád, našla som na internete recept tak vyskúšam, ak bude dobrý, dám aj recept :)) Ahoj a maj sa dobre.

    OdpovedaťOdstrániť