štvrtok, 28. marca 2013

Dusený špenát

Zelený štvrtok...u nás musí byť  v ten deň na obed niečo zelené. Dnes to teda bol špenát.

Tieto zelené lístky boli po desaťročia považované za najvýživnejšiu zeleninu obsahujúcu železo.Sklamanie nastalo vtedy, keď sa zistilo, že obsah železa, kvôli ktorému sa považoval za elixír sily je iný, oveľa menší...
Špenát však obsahuje mnoho iných dôležitých minerálov a vitamínov ako aj kalcium,magnézium, zinok a selén. Bohato je zastúpený vitamín E, ktorý pomáha organizmus chrániť pred karcinogénnymi ochoreniami, chráni cievy, pečeň a dokonca bojuje i proti únave a stresu. Proteíny v špenáte zabraňujú vstrebávaniu cholesterolu a žlčových kyselín. Jeho pravidelná spotreba pomáha pri znižovaní cholesterolu v krvi. Konzumovaním špenátu ako bonus získame aj krajšie nechty, silnejšie vlasy a zdravú pleť. Využitie tejto rastlinky je široké. 
Dusený je vhodný ako príloha k mäsu, rybám, cestovinám. Dáva sa aj do šalátov a pripravujú sa z neho koláče z lístkového cesta.

Príprava: Používam mrazený špenát. 
Na oleji spením nadrobno nakrájanú cibuľku, zaprášim 1 PL hladkej múky a pridám nerozmrazený špená. Podlejem troškou vody a za občastného miešania špenát rozmrazím. Pridám nasekaný cesnak, soľ, kari korenie, majoránku a chvíľu dusím. Nakoniec zalejem sladkou smotanou zmiešanou s 1 PL hladkej múky.
Ako prílohu uvarím zemiaky zmiešané s maslom.

V lete keď používam doma vypestovaný špenát, listy najskôr povarím v odokrytom hrnci a potom dusí podľa receptu. Podlievam vodou, v ktorej sa špenát varil.



1 komentár:

  1. My jsme měli zase špenátovou polévku a děti si pořád přidávaly. Hustotou připomínal normální špenát s bramborem a vejcem, který se mi, mimochodem, v poslední době moc nedaří uvařit.

    A ta tvoje vajíčková kytička je moc hezká :-)

    OdpovedaťOdstrániť