piatok 31. mája 2013

Zemiakové pagáčiky

Suroviny: 750 g hladkej múky špeciál, 120 ml oleja, 1 vajce, 1 žĺtok, 2 KL soli, 4,5-5 dcl mlieka, 1 kocka droždia (42 g), 450 g uvarených zemiakov, 120 g Hery, vajíčko na potretie pagáčikov, hrubozrnná soľ, rasca, sezam - na posypanie.

Postup: Z trochy vlažného mlieka a droždia urobiť kvások. Preosiať múku, primiešať soľ, pridať kvások, v mlieku rozšľahané vajíčko a žĺtok, olej. Vypracovať vláčne cesto a nechať vykysnúť. Kým cesto kysne, roztlačiť vidličkou ošúpané  uvarené zemiaky - vychladnuté (asi 5 stredne veľkých, po uvarení vážili 420 g). K zemiakom primiešať Heru a dochutiť soľou. Vymiešať na hladkú plnku.
Vykysnuté cesto rozvaľkať na štvorec hrúbky asi 1 cm a natrieť zemiakovou plnkou. Preložiť na 4x (z vrchu a zo spodku tak aby sa cesto prekylo  a  zprava doľava a zľava doprava tak, aby sa tiež cesto prekrylo). Rozvaľkať, prikryť utierkou a nechať kysnúť asi 15 minút. Znovu preložiť, stačí na 3x (zprava doľava, zľava doprava a zo spodu hore) a rozvaľkať, prikryť a nechať kysnúť 15 minút. Zopakovať postup ešte raz. Vykysnutý štvorec cesta jemne rozvaľkať na hrúbku 2 cm a vykrajovať pagáčiky. Ukladať na plech vyložený papierom na pečenie. Na plechu potrieť rozšľahaným vajíčkom, posypať soľou, rascou, sezamom, nechať podkysnúť a piecť v rúre vyhriatej na 190 stupňov 25-30 minút.


12 komentárov:

  1. Evka, hneď by som si dala, sú lákavé a krásne :-) Tak aspoň ďakujem za recept, zíde sa mi!

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Evička pagáčiky sa Ty vydarili, rozvoniavajú až k nám :-). Robievam ich tým istým postupom sú vynikajúce.

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Dievčence ďakujem za komentáriky...

    OdpovedaťOdstrániť
  4. super. pekna stranka s este lepsimi receptami. sikulka

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Evka, pagaciky vyzeraju uzasne...hned by som si jednu pagacicu dala :)....su krasne ako namalovane :)

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Vyskúsané..... pre mna sú TOP!!!!

    OdpovedaťOdstrániť
  7. vyskúšané..... pre mňa sú TOP!!!!!!!

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Vcera mi ostali varene zemiaky na majonezovy salat .Povodne som u teba hladala recept na lokse ,ale tieto pagaciky ma prehovorili na prvu supu ;-)
    Idem vyskusat :-)pa

    OdpovedaťOdstrániť
  9. Boli svetoveeee:-)
    Doniesla som ich na navstevu a zmizli rychlostou svetla :-):-):-)
    Makucke ,lahucke a chutneee ...

    OdpovedaťOdstrániť