streda, 24. júla 2013

Polievka z kelu

Neviem ako vy, ale ja mám veľmi rada zeleninové polievky. Nezáleží či sú robená na sladko alebo na kyslo, mne chutia a hlavne v lete, keď ich môžem uvariť z čerstvých surovín. Dnes som uvarila ľahkú polievku z kelu a veru v tento horúci deň mi na obed úplne stačila...:)


Suroviny:  Neuvádzam množstvá, každý si prispôsobí podľa počtu stravníkov a podľa toho akí sú jedáci :) 

Hlávkový kel, mrkvička, petržlen, zemiaky,  cibuľka, olej, hladká múka, mletá červená paprika,  petržlenová a zelerová vňaťka, cesnak, majoránka, alebo oregano mletá rasca, soľ, vegeta.

Postup: Na oleji som opražila múku,  len chvíľku aby nezhorela a pridala som nadrobno nakrájanú cibuľku. Popražila som, posolila, pridala som mletú papriku, rýchlo som pomiešala a hneď prisypala nakrájaný kel aby mi paprika nezhorela. Ku kelu som pridala nadrobno nasekaný cesnak asi polovičku z pripraveného množstva, soľ a mletú rascu. Chvíľku som kel popražila a vložila som k nemu nakrájanú mrkvičku a petržlen, vznikla mi pekná hustá zeleninová zmes :), premiešala som ju a zaliala vodou. Vložila som zviazanú petržlenovú a zelerovú vňaťku, kto má môže pridať aj ligurček, ľudove vegeta (po česky libeček), takže pridala som aj ten a všetko som privedla k varu. Po 5-10 minútach varenia som pridala aj očistené a nakrájané zemiaky a varila som pokiaľ neboli mäkké, zatiaľ zmäkol aj kel a ostatná zelenina. Radšej variť kratšie aby sa zelenina nerozvarila. Polievku som ešte dochutila soľou, vegetou - pridala som  "Dobrotu" bez glutamanu, é-čok, hlivou ustricovou a morskou soľou - to všetko je uvedené na obale a dúfam, že je to pravda :) Nakoniec som ešte dala zvyšok cesnaku a majoránku, pestujem doma tak som použila  čerstvú ale môže byť aj sušená, alebo oregano. Už nevariť. 
Hotovo!
  
Dobrú chuť!

1 komentár: