utorok 8. apríla 2014

Sviatočné rezy

Spomenula som si na tento výborný zákusok. Je známy aj pod názvom "Oblíž prst". Piekla som ho dosť často až sa nám trochu prejedol...😊 
V sobotu sme mali rodinnú oslavu, potrebovala som niečo upiecť a tak som sa rozhodla práve pre tieto slávnostne vyzerajúce a aj chutné rezy. A veru po rokoch opäť rezy zachutili a nielen mojej rodine 😉



Suroviny: 4 vajcia, 200 g práškového cukru, 200 g polohrubej múky, pol balíčka prášku do pečiva, 100 g pomletých orechov, 10 PL studenej vody, 2 PL oleja.

Krém: 3 dl mlieka, 3 PL hladkej múky, 6 žĺtkov, 250 g masla, 200 g práškového cukru.

Sneh: 6 bielkov, 200 g kryštálového cukru.

Postup: Žĺtky  vyšľahám s cukrom do peny, pridávam postupne vodu, orechy,  olej a múku zmiešanú s práškom do pečiva. Zľahka primiešam tuhý sneh z bielkov. 
Cesto rozotriem na plech vystlaný papierom na pečenie a pri teplote 175 stupňov pečiem asi 20 minút. (Veľkosť plechu 25x28 cm). Po upečení nechám plát vychladnúť a potom stiahnem papier.

Krém: V mlieku rozmiešam múku a žĺtky. Uvarím hustú kašu  a za občasného premiešania nechám vychladnúť. Medzitým vyšľahám maslo s cukrom a postupne zašľahávam  kašu. (Teplota masla a kaše by mala byť približne rovnaká aby sa krém nezrazil.) 
Krém natriem na upečený vychladnutý plát a dám do chladničky stuhnúť. Zatiaľ si vyšľahám sneh. 
Bielky najskôr šľahám bez cukru a keď  začnú belieť pridám cukor a pokračujem v šľahaní vo vodnom kúpeli - nad parou! Keď je sneh hustý natriem ho na krém a vrch posypem strúhanou čokoládou. 


Nech Vám chutí!

4 komentáre:

  1. Prosím jeden kousek na ochutnání :-) , vypadá skvěle, moc zdravím :-)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Sonička ďakujem...keby to bolo možné tak určite pošlem a nielen jeden kúsok :)

      Odstrániť
  2. poznám, pečie ho sestra aj mama, ja ho nepečiem lebo je dosť sladký, ale aj tak je výborny a vždy si na ňom pochutnám, možno ho niekedy aj tak upečiem lebo mi pripomína detstvo a to je vždy príjemne :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Sladký je ozaj dosť ale mne to nevadí ja to mám rada...:)

      Odstrániť