štvrtok 3. júla 2014

Kakaový koláč s malinami

Kto má rád výrazne kakaové koláče a  koláče bez plnky, tak nech vyskúša. 




Suroviny: 230 g polohrubej múky, 1/2 prášku do pečiva, 4 PL kakaa, 1 KL škorice, 4 vajíčka, 160 g práškového cukru, 5 PL oleja,  šťava z 1 pomaranča (alebo 8 PL teplej vody), maliny, malinový lekvár.

Čokoládová poleva: 100 g čokolády na varenie, 100 ml sladkej smotany.

Postup: Zmiešala som múku s práškom do pečiva, škoricou a kakaom. Vajíčka som vyšľahala s cukrom na penu, prilievala som olej a ďalej som šľahala.  Potom som pridala po lyžiciach vodu (nemala som pomaranče) a keď bola pena hustá, primiešala som vareškou múčnu zmes. 

Cesto som naliala do tortovej formy priemer 26 cm, dno som vyložila papierom na pečenie a boky som potrela olejom. Vložila som do rúry vyhriatej na 175 stupňov a piekla som asi 35 minút.

Poleva: Nad parou som rozpustila čokoládu, primiešala som sladkú smotanu a dobre som vymiešala. 

Vychladnutý koláč som potrela malinovým lekvárom, iba vrch a poliala som polevou. Nakoniec som poukladala maliny.



2 komentáre:

  1. Woooou ten vyzera božsky...mam moc rada take kolače bez plnky. Hmmm...kakao a maliny, to treba vyskúšať.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Ďakujem...piekla som ho hlavne kvôli kamarátke, tiež má rada také bez plnky a chutil jej čo ma veľmi tešilo. :)

    OdpovedaťOdstrániť