štvrtok 2. apríla 2015

Medové judáše




Judáše patria medzi tradičné veľkonočné pečivo. Pripomínajú briošky a sú vynikajúce s maslom a medom.

Suroviny: 500 g hladkej múky, 70 g práškového cukru, 1 vanilínový cukor, 150 g rozpusteného vlažného masla, 42 g droždia, 250 ml mlieka, 2 PL medu, z 1/2 citróna kôra, 1 KL rumu, 50 g hrozienok, vajíčko na potretie a mandle na posypanie.

Postup: Mlieko som zohriala, rozmiešala som v ňom med. Z trošky vlažného mlieka a droždia som urobila kvások. Múku som preosiala do misky, pridala som cukor, vanilínový cukor, citrónovú kôru, rum, hrozienka a vykysnutý kvások. 
Vypracovala som cesto za postupného prilievania vlažného masla a mlieka. Dobre vypracované cesto som dala kysnúť na teplé miesto. Kyslo asi hodinu. 
Potom som ho dala na pomúčenú podložku, vytvorila som valec a ten som rozdelila na 12 častí. (každá mala 100 g) Z cesta som urobila šúlok asi 30 cm dlhý a tvarovala som judáše. Niektoré valčeky som stočila ako ulitu slimáčika, iné previazala alebo preplietla.
Judáše som kládla na plech vyložený papierom na pečenie, nechala som podkysnúť, potrela som rozšľahaným vajíčkom a posypala mandľovými lupienkami. Piekla som pri teplote 180 stupňov 25-30 minút.




Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára