pondelok 17. augusta 2015

Tekvicový prívarok (polievka)

Vždy v lete sa teším nato, že uvarím z domácej tekvice prívarok. Mám ho veľmi rada. Horúce a suché tohoročné dni neprajú takmer ničomu v našej záhrade, ani tekviciam aj napriek tomu, že ako sme mohli tak sme polievali... je mi z toho smutno. Tekvica mi vôbec nezarodila a  som z toho veľmi sklamaná. Našťastie mám zlatú susedku, ktorá má bohatú úrodu tekvíc, nestačí ich  spotrebovať a tak mi tekvicu  rada dala za čo som jej veľmi vďačná.  





Suroviny:  tekvica, olej, slanina, cibuľa, soľ, cukor, ocot, kôpor, kyslá smotana, mlieko, hladká múka.

Postup: Na oleji opražím nadrobno nakrájanú slaninku, pridám nakrájanú cibuľu a chvíľu popražím. K cibuľovému základu pridám nakrájanú očistenú tekvicu, trošku popražím, posolím, podlejem vodou a nechám dusiť. Netrvá to dlho kým tekvica zmäkne. Mlieko zmiešam s kyslou smotanou, pridám aj trochu tekvicového vývaru, zahustím hladkou múkou a prilejem k tekvici. Posolím, dám cukor, ocot a nasekaný kôpor. Ešte chvíľu všetko spolu povarím. 

Ja mám rada tekvicu len tak, ale chlapom dávam kúsok údeného mäska alebo opečenú klobásku :)

3 komentáre:

  1. Evka, ako je dobre mať také skvelé susedky! Ja mám takú trocha ďalšiu susedu, už tri razy mi doniesla cukiny a tekvičky :-)
    Akurát na zajtra mám plán takúto polievočkovo -prívarkovú tekvičku. Ja ale bez cukru a bez kôpru. To nemám rada. Jesť si ju budem samozrejme sama :-)
    Konečne sa nám na SK ochladilo a tak sa môžme pustiť do ručných prác :-)
    Pááá

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Danka, ten cukor by som aj oželela ale ja zase mám rada kôpor tak ten nie :) ale samozrejme každému podľa chuti. S tým ochladením máš pravdu, hneď sa lepšie dýcha a veru už mi chýbajú tvoje nové výšivky ale zase aspoň si si trošku oddýchla hlavne oči...nech sa ti teda darí pri tvojom nádhernom tvorení...ozaj už som si aj ja našla na tej stránke veľa námetov, niečo už aj mám vyšité, odfotím a pošlem ti na zhodnotenie...pekný deň pá

      Odstrániť
  2. Ahoj Evi, no, s tými tekvicami je to i u nás bieda, síce rastú, ťahajú sa pomaly po celej záhrade, ale plody kde nič, tu nič, akurát zopár cukiet zatiaľ narástlo. Snáď sa to teraz po dažďoch trochu polepší. Takúto polievku nerobievam, len z takej oranžovej tekvice rozmixovaný krém a dávam tam ako korenie sušený zázvor, ale vyskúšam i túto tvoju, keď sa dostanem ku nejakej tekvici.
    Krásny deň Ti prajem, v.

    OdpovedaťOdstrániť