štvrtok 3. novembra 2016

Rýchle kysnuté pagáčiky

Doma sme dostali chuť na normálne škvarkové, kysnuté pagáčiky. V poslednom období som piekla len  rôzne slané, nekysnuté  pagáčiky, ale pravé škvarkové sú predsa asi tie naj...  Z detstva  si pamätám, že starká ale aj moja mama pekávali pagáčiky také obyčajné bez prekladania a natierania cesta škvarkami, neboli síce lístkové ale chutili dobre, a tak som sa pohrabkala zase v receptoch a našla som aj taký obyčajný. 



Suroviny: 600 g hladkej múky, 250 g mletých škvariek, 2PL zmäknutej, nie roztopenej bravčovej masti, 2 žĺtky, 200-250 g kyslej smotany, 2 KL soli, 200 ml vlažného mlieka, 1 kocka droždia (42 g), 1 vajíčko na potieranie pagáčikov, sezam na posypanie - nemusí byť.

Postup: Urobila som si najskôr kvások z trochy vlažného mlieka, rozdrobeného droždia a 1 KL kryštálového cukru. Do misky som preosiala múku, primiešala som soľ. Vo vlažnom mlieku som rozšľahala žĺtky. Keď kvások vykysol, pridala som ho k múke a postupne aj smotanu, mlieko so žĺtkami, masť a mleté škvarky. Vypracovala som vláčne, mäkké cesto. Cesto som nechala hodinu kysnúť a opäť  som ho krátko premiesila a nechala ešte 30 minút kysnuť. Vykysnuté cesto som vyklopila na pomúčenú dosku, rozvaľkala na hrúbku do 1,5 cm a vykrajovala pagáčiky. Ukladala som ich na plech vyložený papierom na pečenie, potrela rozšľahaným vajíčkom, posypala sezamom a chvíľu som ich nechala ešte podkysnúť. Potom som už len piekla pri teplote 180 stupňov 25-28 minút.






1 komentár:

  1. Evka, presne také niečo piekla aj moja maminka, neboli lístkové, ale výborné. Receptík si napíšem a vyskúšam :-)

    OdpovedaťOdstrániť