utorok 30. mája 2017

Tvarohový koláč s drobenkou

Z nespočetného množstva koláčov s tvarohom ma práve tento oslovil. Na fotke vyzeral veľmi dobre, všetko potrebné som mala doma a tak bolo rozhodnuté: "Upečiem ho". Môj síce vyzeral po upečení trochu inak ako ten v časopise ale to je asi  normálne,  nevadilo mi to, hlavne že chutil.  Tvarohová plnka, kakaová drobenka ochutená kávou a škoricou, ktorú som len tak doplnila, dodávala koláčiku príjemnú chuť. 



Suroviny: 
Cesto: 175 g hladkej múky, štipka soli, 120 g masla (Hera maslová), 50 g kryštálového cukru, 1 vajce, 1/2 KL prášku do pečiva, citrónová šťava asi 1/2 KL.

Plnka: 750 g jemného tvarohu, 4 vajcia, 150 g kryštálového cukru, 3 vanilínové cukry, 1 vanilkový cukor, 3 PL škrobovej múčky.

Drobenka: 120 g hladkej múky, 1 PL kakaa, 1 KL instantnej kávy, 1/2 KL mletej škorice, 80 g kryštálového cukru, 80 g masla.

Postup: Múku som preosiala a zmiešala so soľou a cukrom. Pridala som nakrájané maslo a vajce. Rýchlo som spracovala na hladké cesto. Ak je treba, môže sa pridať trochu studenej vody. Cesto som zabalila do potravinovej fólie a dala do chladničky, v mojom prípade od večera do rána ale stačí 30 minút. 

Okrúhlu tortovú formu s priemerom 26 cm som vytrela maslom. Cesto som rozvaľkala o niečo väčšie ako dno tortovej formy aby bolo aj na  bokoch formy asi do výšky 3 cm. Tvarohovú plnku som rozotrela na cesto, uhladila som, posypala drobenkou a piekla som pri teplote 180 stupňov asi 45 minút, potom som dopekala pri teplote 175 stupňov. Celková doba pečenia bola 60 minút. Asi v polovici pečenia som koláč prikryla papierom. 

Príprava plnky: Žĺtky som vymiešala s cukrom, a vanilínovými cukrami. Primiešala som tvaroh, škrobovú múčku a zľahka som vmiešala tuhý sneh z bielkov. 

Drobenka: Do múky som primiešala cukor, kakao, kávu, škoricu a maslo. Prstami som vypracovala mrveničku. 



6 komentárov:

  1. Vyzerá naozaj veľmi dobre ... Tvarohové koláče a zákusky sú u nás na prvom mieste ... a tento ešte nepoznám - s kávovou drobenkou ... najbližšie určite vyskúšam urobiť ... Evi maj sa dobre ... pa L.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Evi...koláč vypadá lákavě a určitě byl tuze dobrý :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Dievčence ďakujem za návštevu a komentáriky...budem rada ak vyskúšate a bude vám chutiť. Nech sa vám darí.

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Evka, ja tiež takúto drobenku nepoznám. Koláčik je luxusný!
    Tvarohové sú chutné a aj zdravéééé :-)
    Krásna výzdoba, perfektné kvietky!

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Koláč vypadá báječně, já miluju tvaroh. Určitě brzy vyzkouším, děkuji za inspiraci :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Ďakujem Anka, treba vyskúšať myslím si že bude chutiť.

    OdpovedaťOdstrániť