štvrtok 14. septembra 2017

Smotanové rožteky

Vyskúšala som už rožteky z kyslého mlieka, šľahačkovej smotany a teraz som skúsila aj s použitím kyslej smotany. Ani neviem či je medzi nimi rozdiel, všetky chutia výborne.  


Suroviny: 400 g hladkej múky, 250 g rastlinného tuku (Smetol, Palmarín, Hera), 200 g kyslej smotany, vajce na potretie, mliečna čokoláda, slivkový lekvár.

Postup: Z múky, tuku a kyslej smotany som vypracovala hladké cesto. Zabalila som ho a dala do chladničky odpočívať na 2 hodiny. Potom som cesto rozdelila na 6 častí. Každú som rozvaľkala do kruhu - veľkosť dezertného tanierika. Rozrezala som na 8 častí - trojuholníkov. Na širšiu stranu každého trojuholníka som položila 1 kocku čokolády. 
(Kocky čokolády  som si rozrezala na polovicu aby sa lepšie čokoláda zabalila do cesta, celá kocka bola dosť široká 😊zle sa balila).
Zrolovala som a prehla do tvaru rožteka. Tak som naplnila polovicu rožtekov, druhú som plnila hustým slivkovým lekvárom.
Rožteky som kládla na plech vyložený papierom na pečenie, potrela som ich rozšľahaným vajíčkom a piekla som pri teplote 190 stupňov asi 30 minút. Vychladnuté rožteky som pocukrovala.

Výborné sú aj s makovou plnkou.
Plnka: 250 g mletého maku zmiešať s hrozienkami a 100 g kryštálového cukru, zaliať 150 ml horúceho mlieka. Dobre vymiešať. Plnka sa môže ochutiť škoricou alebo citrónovou kôrou.


6 komentárov:

  1. Ako vždy tvoje pečenie - paráda! Rožky sú osvedčená klasika a fakt neviem rozoznať, či sú zo smotany, či kyslého mlieka :-)
    Evka, vidieť, že máš syna doma, pomôže pri jedení, môžeš vypekať a vyvárať tvoje dobroty. Ale tento víkend mám tiež v pláne niečo sladké urobiť :-)
    Páááá

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Evi, vyzerajú skvele ... a s makom, tie mám veľmi rada ... Maj sa fajn .... L.

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Ešte trosku teplý som si musela dať budú fajne-fajné hmmm ...podarili sa jupii,:-) krásny víkend

    OdpovedaťOdstrániť
  4. To ma teší...dúfam že všetkým chutili :) ahoj

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Vcera som upiekla makove so slivkovym lekvarom su moc parádne hmmm...

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Mak a slivkový lekvár, tam nie je čo pokaziť...teším sa Marienka že si bola spokojná :)

      Odstrániť