piatok 23. februára 2018

Sýta kapustová polievka

Kapusta je nielen zdravá ale aj dobrá. Môže byť čerstvá ako šalát, dusená k mäsu,  kyslá zjesť len tak alebo z nej niečo pripraviť. 
Uvarila som teda polievku z kyslej kapusty ale nie len takú obyčajnú, ale poriadne hustú a sýtu. 



Suroviny: 300 g bravčového pleca, 1 údená klobása, údené rebierka, zemiaky, 1 kg kyslej kapusty, masť alebo olej, červená mletá paprika, cibuľa, cesnak, bobkový list, celé čierne a nové korenie,  soľ, kyslá smotana, sladká smotana,  2 PL hladkej múky.

Postup: Deň vopred som si nakrájala mäso na kocky a naložila som ho do zmesi oleja, cesnaku, papriky a soli. (mäso sa môže použiť aj bez naloženia, ja som to robila kvôli lepšej chuti mäsa).

Údené mäso som dala variť do hrnca s vodou. Keď bolo mäso mäkké, vybrala som ho  a vývar som použila na uvarenie polievky. 

Na masti som orestovala nadrobno nakrájanú cibuľku, pridala som trochu červenej papriky a naložené mäso. Podliala som vodou a za občasného miešania a podlievania som mäso  do polomäkka dusila. 

K bravčovému mäsu som pridala kyslú kapustu, celú klobásu a zaliala som vývarom z údeného mäsa. Chvíľu som povarila a pridala som aj očistené a na kúsky nakrájané zemiaky, bobkový list, korenie. Vybrala som uvarenú klobásu.
Všetko som varila  kým neboli zemiaky a kapusta mäkké. 

Zmiešala som kyslú a sladkú smotanu, rozmiešala som v nich múku a polievku som  zahustila. Podľa potreby som zriedila vodou.

Do hotovej polievky som pridala nakrájanú klobásu a údené mäso. 


4 komentáre: