utorok 3. júla 2018

Cuketové karbonátky

Už to začalo...tento rok je asi cuketový, aspoň u nás, zatiaľ... Cukety začali rodiť tak, že každý týždeň môžem niečo z nich uvariť. Už bolo lečo, placky a teraz tieto karbonátky. Boli fakt dobré a určite ich ešte urobím, len nech cuketky pekne rastú 😊


Suroviny: väčšia cuketa, moja mala 1 kg, cibuľa, cesnak, 2 vajcia, 1 PL Solamylu (zemiakový škrob), 1 PL hladkej múky, soľ, vegeta, majoránka, 150-200 g nastrúhaného syra, strúhanka.

Postup: Očistila som cuketu a nastrúhala. Posolila som ju a nechala aby pustila šťavu. Potom som šťavu zliala a cuketu som ešte vyžmýkala. Pridala som k nej vajíčka, múku, Solamyl, vegetu, majoránku, nadrobno nakrájanú cibuľku a pretlačené strúčiky cesnaku. Nakoniec som zamiešala nastrúhaný syr a zahustila som strúhankou. Z cuketovej hmoty som tvorila placky - karbonátky, ktoré som ešte obalila v strúhanke a pomaly vyprážala v rozohriatom oleji. 

Určite vyskúšajte, nám doma karbonátky chutili a to aj synovi, ktorý cuketu nemusí a keby som mu nebola prezradila že ju práve je v tých karbonátkoch,  tak by ani nezbadal že papká cuketu 😉

Dobrú chuť!

1 komentár:

  1. Evka, ja už len dúfam, že aj mne nejaká cuketa narastie a budem robiť takýto skvelý obed. Viem, dá sa aj kúpiť v obchode, ale prišla som na chuť vlastnej práce :-)))

    OdpovedaťOdstrániť