nedeľa 28. októbra 2018

Čajové rezy

Oplatilo sa vyskúšať tento recept, ktorý mám už veľa rokov...dostala som ho od tety s poznámkou: "určite vyskúšaj, je to veľmi dobrý zákusok". Vtedy som  ho nevyskúšala. Recept som  si prepísala do zošita, u mňa do druhého v poradí, (píšem už štvrtý 😅) a samozrejme som naň aj zabudla... 
Šťastie, že sem-tam moje receptové zošity prelistujem a vyberám, čo by som upiekla a hlavne také, čo som ešte nerobila.  A tak som cez víkend natrafila na  recept a konečne som rezy upiekla. 

Čajové rezy sú veľmi chutné a šťavnaté a aj dobre vyzerajú.  Určite vyskúšajte. 




Suroviny: (na jedno cesto)  6 vajec, štipka soli, 160 g kryštálového cukru, 2 PL studenej vody, 2 PL oleja, 140 g polohrubej múky, 1/2 prášku do pečiva.

Zálievka: 500 ml čierneho čaju, 100 ml rumu, 2-3 PL kakaa, 6 KL cukru.

Krém: 4 vajcia, 200 g kryštálového cukru, 1 vanilínový cukor, 250-300 g masla. 
Lekvár na potretie.

Poleva: 150 g čokolády na varenie, 100 g Cery, 1 PL oleja.

Postup: Bielky som našľahala so štipkou soli, pridávala som cukor a vyšľahala som hustý sneh. Prišľahala som postupne vodu a olej. Po jednom som zašľahala žĺtky.  Múku som zmiešala s práškom do pečiva a zľahka vareškou primiešala k vajcovej hmote. 
Plech (32x39 cm) som vyložila papierom na pečenie a jemne potrela olejom. Rozotrela som cesto a piekla pri teplote 180 stupňov 18 minút. 

Z toho istého množstva surovín a postupu som upiekla ešte jeden plát. 

Kým pláty vychladli, uvarila som si nálev:
K uvarenému čiernemu čaju som primiešala cukor, kakao a rum. Nechala som vychladnúť.

Krém: Nad parou som vyšľahala celá vajíčka s cukrom a vanilínovým cukrom do husta. 
(Pozor, aby sa miska nedotýkala vriacej vody!) Nechala som vychladnúť.
Vyšľahala som maslo a postupne som prišľahala krém.

Z vychladnutých upečených plátov som stiahla papier. 
Spodný plát som potrela malinovým lekvárom - môže byť hrubšia vrstva aby sa druhý plát ktorý sa priloží dobre spojil, trochu som ho pritlačila.
Priložený plát som popolievala čajovým nálevom a natrela krémom. 

Zákusok som dala do chladničky aby krém stuhol a potom som poliala polevou.
Polevu som pripravila rozpustením čokolády s Cerou - nad parou. Nakoniec som zamiešala olej.
Keď poleva stuhla, zákusok som nakrájala nožom nahriatym v teplej vode aby sa poleva nelámala.







4 komentáre:

  1. Evka, ešte dobre, že sme dnes s dcérkou piekli, inač by som tu už slintala :-D
    Koláč sa mi páči, musí byť aj chuťovo výborný 😘
    Páči sa mi aj tá krásna dečka ;-)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Ivka, ty taká cukrárka nemáš dôvod slintať, veď ty pečieš tiež veľa :) ale kľudne si mohla dobehnúť...ďakujem za pochvalu. Papa

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Ahoj Evelina moja:-)
    Tak tento koláčik si upečiem na Vianoce jupiiii...
    Bude ho veľa a asi aj vysoký bude keď 2x piškótové cesto zo 6 vajíčok .mňam teším sa naň.
    A ako sa ti darí ?
    No predsa ako najkrajšej v chotari...či?

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Ahoj Marienka, potešila si ma návštevou, už som myslela, že si sa stratila :)...určite si zákusok upeč, je chuťovo dobrý, vysoký a veľa kúskov sa z neho nakrája...ďakujem za opýtanie, darí sa mi tak akurát striedavo :) ale treba vraj myslieť pozitívne tak napíšem radšej dobre...moja zlatá, a čo už môže byť žena v rokoch najkrajšia v chotári, vy mladé ste krásne...:) Nech sa ti darí pápá

    OdpovedaťOdstrániť