streda 20. februára 2019

Orechové laskonky - mini

Laskonky určite každý pozná. Aj recptov na ne je veľmi veľa. Ja sama mám niekoľko a trvalo mi dlho, kým som si jeden z nich vybrala a konečne ich vyskúšala. 
Už dávno som kúpila potrebné šablony, iba som sa akosi bála pustiť sa do nich. Až do dnes.
"Čo sa už môže také hrozné stať, keď sa mi nepodaria", pomyslela som si. 
Moje obavy boli úplne zbytočné. Snehové cesto som predsa nerobila prvykrát, toho som sa ani nebála, strašilo ma to, ako sa bude pracovať so šablonou. 
Žiadny problém... Laskonky pekne odpadávali od šablony a zostávali na plechu. Recept sa podaril a laskonky aj keď maličké boli fakt vynikajúce plné  orechov.



Suroviny: 6 bielkov, 300 g kryštálového cukru, 80 g práškového cukru, 160 g mletých vlašských orechov.

Krém: 4 PL kryštálového cukru, 50 ml uvarenej zrnkovej kávy (precedenej), 50 ml mlieka, 20 g hladkej múky, 250 g masla, 140 g práškového cukru, mleté orechy podľa chuti.

Postup: Našľahala som bielky so štipkou soli do bielej peny. 
Postupne som prišľahala kryštálový cukor a misku som položila nad paru. Vo vodnom kúpeli som šľahala, kým nevznikla biela, hustá a lesklá pena. Trvalo to asi 15 minút. 
Misku som zložila z pary a zľahka vareškou som primiešala orechy, zmiešané s práškovým cukrom.

Na plech som položila papier na pečenia a šablonu. 
Snehové cesto som lyžičkou dávala do otvorov, trochu som ho pritlačila - tak ako to bolo uvedené v návode na použitie šablony a  zvyšné cesto som zotrela stierkou. 
Šablonu som pomaly z jednej strany dvíhala a laskonky samé odpadávali na papier. 

Vždy som po použití šablonu opláchla vodou a utrela. Dobrá pomoc je potrieť vnútornú stranu otvorov jemne olejom, ale nebolo to až také potrebné, niekedy som zabudla potrieť a aj tak laskonky odpadávali. 😊

Laskonky som piekla najskôr v rúre zohriatej na 120 stupňov asi 10 minút a potom som teplotu znížila na 80 stupňov a sušila som 30-35 minút. 

Krém: Kryštálový cukor som skaramelizovala, zaliala som uvarenou a precedenou zrnkovou kávou. Rozvarila som spolu a priliala  mlieko zmiešané s múkou. Chvíľu som povarila a nechala vychladnúť. 
Zatiaľ som vyšľahala mäkké maslo s práškovým cukrom do penista a potom som zamiešala aj kávový puding. Primiešala som aj mleté orechy. (Nemusia byť)

Krémom som naplnila laskonky a odložila do chladničky stuhnúť. Potom som ich dozdobila čokoládovou polevou. 

Z dávky mi vyšlo 65 malých laskoniek.


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára