utorok 18. júna 2019

Jahodová bublanina s tvarohom

Pečiem ju najradšej a až sa čudujem, že som recept na ňu ešte nenapísala... 

Sezóna jahôd je v plnom prúde, skoro sa dá poveda,ť že niekde už pomaly aj skončí a vtedy u nás nesmie chýbať ani táto bublanina. Je vláčna a chuť jej dodáva nielen ovocie ale aj ochutený tvaroh. 

Určite stojí za vyskúšanie. 😏



Suroviny: Odmerka je 200 ml hrnček, plech 32x38 cm
5 vajec, 2 hrnčeky kryštálového cukru (stačí aj menej), 1 vanilínový cukor, 1 KL citrónovej šťavy, 1 hrnček vody, 1 hrnček oleja, 4 hrnčeky polohrubej múky (použila som polohrubú múku špaldovú), 1 prášok do pečiva.

250 g tvarohu, môže byť  hrudkový alebo jemný, 3-4 PL práškového cukru, podľa chuti, 2 PL strúhaného kokosu, jahody.

Postup: Celé vajcia som vyšľahala s cukrom a vanilínovým cukrom, pridala som citrónovú šťavu a ďalej som šľahala kým sa nezväčšil objem a hmota nebola biela.

Počas šľahania som postupne prilievala vodu a olej. 
Pri nižších otáčkach som zamiešala do cesta múku s práškom do pečiva. 

Cesto som rozotrela na plech vyložený papierom na pečenie. 

Tvaroh som rozmiešala s cukrom a kokosom. Lyžičkou som kládla do cesta kôpky. Medzi ne som naukladala očistené jahody. 
Pred tým som jahody obalila v práškovom cukre a veľké som pokrájala na menšie kúsky. 


Koláč som piekla pri teplote 180 stupňov 30-35 minút.






2 komentáre:

  1. Ahoooj Evelina moja stratená...

    Hop-čip-tralala som tento vynikajúci koláčik upiekla. A
    inak,moooc dobrá kombinácia kokos s tvarohom už je teraz šťavnatá a ráno bude mňamózna.
    Kde ty chodíš na takéto recepty?hm?
    Som rada,že tá tu mám.Vdaka tebe som nejednu pochvalu dostala.
    A tvoj recept na zavárané nakladačky sa šíri rýchlosťou svetla v BA .
    Papa moja nech sa ti dari:-)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Marienočka moja ďakujem pekne za tvoju priazeň...som rada, že sa koláčik páčil...veru pomaly už aj uhorky budem nakladať už rastú...a to, že si s receptom na uhorky nielen ty spokojná ale aj tvoji známi ma veľmi teší...krásne letné dni a ak sa chystáš na dovolenku, tak nech je perfektná kdekoľvek ju stráviš.

      Odstrániť