štvrtok 19. decembra 2019

Kávové koláčiky

Dochutiť cesto kávou je tiež dobrý nápad 😊 aj keď v prípade tohto receptu by som pridala do cesta kávy viac. Výborný je však krém použitý na spájanie kvietkov, zvýrazní kávovú chuť.




Suroviny: 500 g hladkej múky, 370 g masla, 150 g práškového cukru, 150 g orechov, 2 KL mletej čiernej kávy.

Krém: 3 vajcia, 150 g práškového cukru, 2 čokoládky Kofila, 1 PL kaka, 250 g masla, 3 PL uvarenej čiernej kávy.

Postup: 
Zo surovín som vypracovala cesto. Zabalila som ho do potravinovej fólie a nechala v chlade odpočívať 1 hodinu. 
Potom som cesto rozvaľkala na hrúbku 3-4 mm a vykrajovala som vločky a srdiečka.  Kládla som  na plech s papierom na pečenie a piekla som pri teplote 175 stupňov.

Upečené a vychladnuté  som spájala krémom. 

Krém: 
Nad parou som šľahala vajíčka s cukrom, kakaom a čokoládkami kým hmota nezhustla. (Treba dávať pozor, aby sa miska v ktorej šľaháme nedotýkala vody, krém by sa mohol zraziť, scukornatieť.)
Maslo som vymiešala a postupne som zamiešala vychladnutý čokoládový krém. Nakoniec som pridala vychladnutú kávu. 



Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára