piatok 14. februára 2020

Narodeninová torta

Ako prvý v roku má v našej rodine narodeniny môj syn. A to bol konečne dôvod k tomu, aby som niečo upiekla. Okrem punčových rezov (recept nájdete TU) a medovej krémešky (TU) som upiekla aj tortu. 
Už som sa niekoľkokrát priznala, že zdobenie tort nie je moja obľúbená činnosť, ale aj napriek tomu ich pečiem  rada a zdobenie nepokladám až za také dôležité, veď sú len pre nás domácich, hlavne že všetkým chutia.  😊
Táto bola čokoládovo-orechová s piškótami a zdobená šľahačkou, moja improvizácia...😉



Suroviny na korpus: 6 vajec, 180 g práškového cukru, 50 ml vlažnej vody, 50 ml oleja, 150 g polohrubej múky, 1 prášok do pečiva, 12 PL mletých vlašských orechov.

Krém: 500 ml šľahačkovej smotany, 300 g čokolády na varenie, 1 PL práškového cukru, 100 g masla.

Postup: Na korpus som vyšľahala žĺtky s cukrom do peny, prilievala som postupne vodu a olej. Šľahala som do hustej bielej peny. Potom som vareškou zľahka primiešala múku zmiešanú s práškom do pečiva striedavo s vyšľahaným snehom z bielkov.
Cesto som rozotrela do tortovej formy s priemerom 26 cm. Dno som vystlala papierom na pečenie. Piekla som pri teplote 180 stupňov 30 minút.

Príprava krému: Zohriala som smotanu, pridala som do nej nalámanú čokoládu a cukor. Miešala som na miernom plameni kým sa čokoláda nerozpustila a nezačala vrieť. Hneď som odstavila a zamiešala som maslo. Keď čokoládová hmota vychladla, odložila som ju do chladničky. Na druhý deň som prešľahala. 

Korpus som rozkrojila na dve časti. 
Spodnú časť som trochu ovlhčila uvareným vychladnutým čiernym čajom (môže sa pridať aj trochu umu). 
Natrela som krémom, uložila som okrúhle piškóty, tie som namáčala tiež do čaju, rozotrela som na ne  krém a prikryla druhou časťou korpusu. 
Nechala som si trochu krému aj na potretie vrchu torty. 

Nasekané vlašské orechy som na panvici opiekla s trochou kryštálového cukru. Získali trochu karamelovú chuť. Posypala som nimi vrch torty a po ozdobení šľahačkou aj zvyšok torty.
Šľahačku som urobila práškovú, podľa návodu na obale ale to už vie každý...


2 komentáre:

  1. Sorry ale strasne spatna.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Milý anonymný, neviem či sa titorta nepáči výzorovo, alebo si ju nebodaj skúšal, alebo skúšala ak to píše žena, nechutila to nie je môj problém. A čo sa týka toho ako torta vyzerá, nie som profesionálka a ako vždy pri tortách uvádzam, nemám na zdobenie talent ani nepovažujem za veľmi dôležité ako torta vyzerá, nerobím to na zákazky, na súťaže ani pre nikoho iného ale len pre našu rodinu.Torty sú vždy jednoducho ozdobené a podstatné je, že sú chutné. Ďakujem za tvoj názor, viem prijať aj kritiku :)

    OdpovedaťOdstrániť