utorok 8. septembra 2020

Syrové tyčinky

Okrem sladkého, sa v našej rodine teší obľube aj slané. Veľmi často pekávam rôzne slané pagáčiky, vykrajované pečivá a tyčinky a ešte radšej skúšam nové recepty. 
Zaujímavé je, že aj keď sa recepty odlišujú množstvami surovín, druhom múky a niektorých použitých surovín, všetky sú dobré a chutia.  Už som si aj povedala, že ostanem pri všetkých doteraz odskúšaných receptoch na slané ale keď idem piecť, predsa len prelistujem moje knihy a zošity s receptami a nedá mi nevyskúšať niečo nové. 
Aj dnes som teda upiekla tyčinky podľa receptu z knižky "Slané pečivo". A aj pri týchto tyčinkách sa mi potvrdilo, čo je zaujímavé, že slané pečivo je vždy chutnejšie odležané, ak sa hneď nezje a vydrží pár dní, jeho chuť je výraznejšia. Treba ho uložiť do zatvorenej nádoby aby nevyschlo. 

Suroviny: 500 g hladkej múky, 300 g rastlinného tuku, (Hera, Smetol), 200 g taveného smotanového syra, (Syrokrém, Karička...), 2 žĺtky, 3 KL prášku do pečiva, 1 KL soli, bielky a 2 PL vody na potretie, rasca, sezam na posypanie.

Postup: Múku som zmiešala s práškom do pečiva a soľou, pridala som nakrájaný tuk, syry, žĺtky a vypracovala som cesto. Chvíľu som ho nechala postáť. 

Potom som ho rozvaľkala na hrúbku 5mm a nakrájala na tyčinky. Uložila som ich na plech vystlaný papierom na pečenie, potrela bielkom s vodou, posypala rascou a sezamom. 

Piekla som pri teplote 190 stupňov asi 18 minút.


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára