štvrtok 3. mája 2012

Kokosky

Kokosky mám rada už od detstva. Kupovala som si ich ako študentka spolu s veterníkom a krémeškou v cukrárni. Boli veľké a  výborne chutili. Hľadala som dlho recept,  ktorý aspoň približne pripomína ich chuť. Vyzerajú síce inak ako tie z cukrárne ale chutia takmer tak isto a o to mi predsa išlo... 


Suroviny: 6 ks bielkov, 300 g práškového cukru, 250 g strúhaného kokosu.

Postup: Zo 6 bielkov si vyšľahám sneh. Keď už sneh začína hustnúť, pridávam cukor a šľahám ďalej nad parou do tuha!  Odstavím sneh z pary a primiešam 250 g kokosu. Ak sú vajíčka menšie, stačí aj menej kokosu, zmes by nemala byť veľmi hustá. Na vymastený a múkou vysypaný plech naznačím kolieska s priemerom 4,5 cm. Cukrárskou zdobičkou robím na plech kôpky-kolieska . Plech vložím do rúry vyhriatej na 110 stupňov a suším asi 60 minút, teplota môže byť aj nižšia.

Cesto na kolieska: 400 g hladkej múky, 200 g Palmarínu, 120 g práškového cukru, 1 vajce

Z múky, palmarínu (môže byť aj palmela), práškového cukru a vajíčka vypracujem cesto. Hotové cesto rozvaľkám a vykrajujem kolieska veľkosti aké mám kokosky - 4,5 cm. Kolieska upečiem.

Krém: 250 ml mlieka, 100 g kryštálového cukru, 1 zlatý klas, 1 žĺtok, 250 g masla, 1-2 PL kakaa, 100 g práškového cukru.

Do mlieka nasypem kryštálový cukor, žĺtok a Zlatý klas. Dobre rozmiešam a uvarím kašu. Kým kaša chladne, vymiešam si maslo s práškovým cukrom (množstvo si môžete prispôsobiť podľa chuti) a kakaom. Postupne prišľahávam vychladnutú kašu. 


Všetko mám upečené, krém vyšľahaný, môžem začať spájať. 

Na koliesko natriem tenkú vrstvu lekváru (niekedy dávam lekvár iba do stredu kolieska malou lyžičkou). Na lekvár zdobičkou nastriekam krém a priložím kokosku. Dám dobre stuhnúť do chladničky a potom kraje kokosiek namáčam v čokoládovej poleve. 

Polevu si pripravím zo 100 g čokolády na varenie a asi z takého istého množstva Cery. Čokoládu nalámem, pridám nakrájaný tuk a vymiešam nad parou kým sa všetko nerozupustí a nespojí a nakoniec pridám pár kvapiek oleja.






 Koliesok bolo viac ako kokosiek, aj krém zostal, tak som s ním zvyšné kolieska spojila..


2 komentáre:

  1. Tieto kokosky kupujem, lebo moja dcéra ich miluje a ja ich neviem robiť. Vyzerajú v tvojom prevedení úplne fantasticky ...mňam! Tie z obchodu sú dosť mrňavé. Ja si s dovolením beriem od teba recept a rada by som sa pokúsila na Vianoce urobiť. :-) Ďakujem, Evka

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Teším sa, že si si vybrala recept...vyskúšaj a verím že budeš spokojná, na Vianoce ich budem určite aj ja piecť...ahoj

    OdpovedaťOdstrániť