nedeľa, 20. mája 2012

Moje tiramisu

U nás obľúbený dezert. Moja rodina nemá rada  mascarpone ktoré sa dáva do pravého tiramisu , preto mi veľmi vyhovuje tento recept v ktorom sa používa nátierkové maslo.
Suroviny: 2 nátierkové smotanové maslá neochutené, 2 šľahačkové smotany, 3 vanilkové cukry, 3 žĺtka, práškový cukor, piškóty, kakao, rum, uvarená čierna káva
Postup: Najskôr si vyšľahám nad parou žĺtky s 2 vanilkovými cukrami do hustého krému. Odstavím a kým vychladne za občasného premiešania, vymiešam si maslá s práškovým cukrom, ten dávam podľa chuti asi 2-3 polievkové lyžice. Potom vyšľahám šľahačku s vanilkovým cukrom. Do masla primiešam žĺtkový krém a vyšľahanú šľahačku. Na tácku položím potravinovú fóliu a uložím piškóty namočené v káve s rumom. (Ak dávam okrúhle piškóty tak kladiem 10x6 ks, vyjde mi to presne na veľkosť tácky ktorú používam). Môžu sa dávať dlhé ale aj okrúhle piškóty. Krém rozdelím na tri časti. Prvú časť krému  natriem na piškóty, znovu položím vrstvu piškót namočených v káve s rumom, potom  krém, piškóty a vrch tvorí zvyšok krému, ktorý posypem husto kakaom. Ak mám čerstvé ovocie, hlavne jahody, miesto jednej vrstvy piškót položím na krém na malé kúsky nakrájané  ovocie. A už iba tácku vložím  do chladničky aby tiramisu stuhlo. 














4 komentáre: