štvrtok 3. mája 2012

Srnčí chrbát

Moje detstvo...už ako dieťa som tento koláč milovala. Robievala ho moja teta ku ktorej som často chodievala cez víkendy. Bolo to ešte v čase, keď sme bývali v meste. Teta, maminina sestra, žila s otcom, mojim starým otcom na dedine. Dnes tu žijeme takmer celá rodina, v rodisku    mojich rodičov.
Je to aj môj prvý recept ktorý som si ešte ako školáčka zapísala do zošita a aj urobila. Bola som rada, že ho dokážem sama urobiť.  


Suroviny: 1 krabica BB pudingu, 250 g práškového cukru, 2 PL kakaa, 250 g Palmarínu, 1 vajce, 1 balenie piškó dlhých alebo okrúhlych, trochu mlieka.

Postup: Pripravím si formu na srnčí chrbát - vysteliem ju celú potravinovou fóliou alebo aj navlhčeným celofánovým papierom.

Do misky dám palmarín (je najvhodnejší z tukov na tento recept) a rozpúšťam ho nad parou (misku položím nad hrniec v ktorom sa varí voda). 
Keď sa tuk rozpustí, prisypem BB puding - prášok, práškový cukor, kakao, pridám celé vajíčko a dobre zamiešam. 
Vytvorí sa hmota, ktorá  vyzerá tak trochu ako zrazená. To napravím pridaním malého množstva mlieka, prilievam len po troche a dobre miešam. 
Vtedy už misa nemusí byť nad parou. To mlieko ozaj opatrne len na vyhľadenie hmoty nie na zriedenie!

Keď je hmota už pekná hladká, tak ju lyžicou dávam do pripravenej formy:
jedna vrstva na spodok, poukladám piškóty (okrúhle alebo dlhé, to je jedno), znova vrstva pudingovej hmoty, piškóty.... pokračovať až kým všetko neminiem, vrchná vrstva musí byť pudingová hmota. 

Takto naplnenú formu vložím do chladničky, najlepšie na pár hodín kým to neztuhne a potom už len vyklopím, stiahnem papier alebo fóliu a krájam.


Piškóty vytvoria na reze pekné fliačky ako na chrbte srnky, možno aj preto tento rýchly koláčik dostal taký názov - Srnčí chrbát. Alebo žeby to bolo kvôli tej forme v ktorej sa robí? Uvidíte sami ak vyskúšate. 

Nech sa vám podarí a dobrú chuť!






Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára