piatok 9. novembra 2012

Šatôčky z lístkového cesta

Aby som ani tento týždeň neporušila tradíciu pečenia s jabĺčkami..., neviem dokedy to u nás doma ešte vydržia 😃 a zároveň  chcem priniesť niečo ku kávičke k priateľom, kde som dnes pozvaná, rozhodla som sa pre tieto šatôčky, ktoré sa mi veľmi páčili na stránke wwww.varecha a sú od @tatranky. Ďakujem jej za inšpiráciu.



Suroviny: 1 mrazené lístkové cesto (ja som použila dve), strúhané jabĺčka (nastrúhala som 10 stredne veľkých), 2 vanilkové cukry, škorica, mleté orechy, mak a práškový cukor, hrozienka vajíčko na potieranie.

Plnka: Jabĺčka som nastrúhala, mali dosť šťavy, tak som ich trochu vyžmýkala a  rozdelila som si ich na polovicu. Do jednej som pridala orechy a do druhej mletý mak. Každú časť som dochutila škoricou, práškovým cukrom, vanilkovým cukrom a hrozienkami.

Postup: Rozvaľkala som lískové cesto na obdlžník s rozmermi 42x35 cm a nakrájala som na menšie obdlžníčky s rozmermi 14x7 cm.
A tie som takto upravila...  potrela po obvode vajíčkom, dala som plnku a preložila. Kraje som popritláčala.





Šatôčky som kládla na plech vyložený papierom na pečenie a potrela som ich vajíčkom Piekla som pri teplote 200 stupňov 15 minút, potom som teplotu znížila na 180 a ešte som piekla asi 15-20 minút, kým neboli pekné do zlata upečené. Z jedného cesta vyšlo 15 ks. (Ja som mala  30). Dobre vychladnuté šatôčky som posypala práškovým cukrom. 





3 komentáre:

  1. nádherne sa ti vydarili, verím, že si aj priatelia pochutili, ja by som si tiež :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Jsou krásné,mám je též velmi ráda, takto krásně pocukrované...:))

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Tento vikend sa vdaka tebe niesol v duchu listkoveho cesta pre istotu dvojita davka :-)
    Strudla z dielne Lidla a tieto smrncovne satocky mali velky uspech ...

    OdpovedaťOdstrániť