utorok 2. apríla 2013

Roláda kokosová a čokoládová

Rolády nepatria k mojim najobľúbenejším zákuskom, nie však preto, že by sme ich nemali radi ale pri ich pečení mám vždy obavu, či sa mi podaría bez problémov stočiť..:) 
Po dlhšom čase som sa rozhodla, že to risknem, veď ak sa mi nepodaria, urobím guľky. 
Najskôr som upiekla jednu a keďže som bola s výsledkom spokojná, urobila som ešte jednu. A tak sme mali rolády dve. Jednu som naplnila kokosovou plnkou a druhú čokoládovou s banánom.

Suroviny: (na jednu roládu) 6 vajec, 6 PL práškového cukru, 6 PL hladkej múky, 1/2 KL prášku do pečiva
Postup: Žĺtky som vymiešala s práškovým cukrom do peny. Zľahka po lyžiciach som primiešala striedavo múku zmiešanú s práškom do pečiva a vyšľahaný tuhý sneh. Cesto som rozotrela  na plech vyložený papierom na pečenie. Piekla som  pri teplote 185 stupňov 13 minút. Upečenú roládu som vyklopíla na papier na pečenie, ktorý som jemne poprášila hladkou múkou. Stiahla som papier na ktorom sa roláda piekla a zrolovala.  (Papier nestáčam spolu s roládou) 

Krém kokosový: Dala som variť 2 dcl mlieka s 1 vanilkovým cukrom a do vriaceho som prisypala  200 g strúhaného kokosu. Premiešala som a odstavila. Vymiešala som 250 g masla so 150 g práškového cukru. a pridala som  vychladnutý kokos. 
Vychladnutú roládu som pozorne rozvinula, natrela ríbezľovým lekvárom a 2/3 krému. Roládu som zvinula a zvyšným krémom som potrela roládu zvrchu. Husto som posypala kokosom.





Krém čokoládový:  Vo vodnom  kúpeli - nad parou som v miske šľahala 3 vajíčka, s 1 vanilkovým cukrom a 200 g kryštálového cukru. Nalámala som 100 g čokolády na varenie. (Môže sa pridať ešte 1-2 PL kakaa aby bol krém tmavší) Metličkou som šľahala kým sa čokoláda  nerozpustila a krém nezačal hustnúť. (Nešľahať pridlho, lebo krém sa zvykne scukornatieť).  Krém som  odložíla vychladnúť, občas som prešľahala. Maslo som šľahačom vymiešala  na penu a prišľahala  vychladnutý čokoládový krém. 
Roládu som  natrela  väčšou časťou krému, položíla som 2 ošúpané banány - na ten kraj od ktorého som začala stáčať roládu. Zvyškom krému som potrela  celú roládu a dala som ju  stuhnúť. Potom som poliala  čokoládovou polevou. 



3 komentáre:

  1. Mňam, krásne rolády sa Ti Evička vydarili.Si šikulka :-).

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Evka, obidve rolády sa ti krásne vydarili a také ľúbim :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. No veru nevedela by som sa rozhodnut, ktoru by som si dala ako prvu :0)obe vyzeraju fantasticky

    OdpovedaťOdstrániť