pondelok 12. augusta 2013

Marhuľový koláč

Čo iné v lete  upiecť ako niečo ovocné... a keď je to ešte aj rýchle tak niet nad čím uvažovať. Mala som doma posledné marhule, tak som použila do koláča tie, určite by som nič nepokazila aj akýmkoľvek iným ovocím. V pôvodnom recepte podľa ktorého som piekla, je z časopisu "Báječná žena" použili čučoriedky a posýpku, tú som ja tentokrát vynechala a posypala som   koláč makom a cukrom. Zvláštna kombinácia a chuť.




Piekla som v okrúhlej sklenenej forme s priemerom 26 cm.
Suroviny:  2 vajcia, 150  g práškového cukru, 100 ml oleja, 150 ml mlieka, 250 g polohrubej múky, 1/2 balíčka prášku do pečiva, 350 g ovocia.

Postup:  Vajíčka som vyšľahala ručným šľahačom s práškovým cukrom. Len som ich napenila, netreba do husta. Pridala som olej, mlieko, múku zmiešanú s práškom do pečiva. Všetko som dobre premiešala. 

Formu v ktorej som piekla som vytrela tukom a vysypala múkou. Vyliala som cesto, uhľadila a poukladala marhule nakrájané na štvrtinky. Vrch som posypala mletým makom zmiešaným s kryštálovým cukrom. (Koláč je dobrý aj posypaný orechami, mandľami). 

Piekla som pri teplote 180 stupňov 25 minút. Vychladnutý koláč som ešte pocukrovala práškovým cukrom. 




2 komentáre:

  1. Tak ten si určitě upeču, vypadá moc lákavě,a hlavně kombinace ovoce a máčku se mi moc líbí, měj se krásně...:-)

    OdpovedaťOdstrániť